.

.

Pages

DARI LANGKAWI... SIAPAKAH MASTERMIND SEBENARNYA?

Monday, July 16, 2012


MKT terbaca berita mengenai aksi Mat Rempit yang mencemari Program Merdeka Rakyat pada 13hb Julai 2012 melalui akhbar Sinar edisi Langkawi. Didalamnya tersiar berita mengenai aksi-aksi Mat Rempit yang kononnya telah diupah oleh UMNO Langkawi untuk membuat provokasi semasa ucapan Ketua Pembangkang iaitu Datuk Seri Anwar Ibrahim.


Sebenarnya aksi-aksi Mat Rempit tersebut adalah diupah dan dirancang oleh ahli-ahli yang berhaluan kiri didalam Pakatan Rakyat sendiri. Ini adalah kerana mengikut daripada sumber yang boleh dipercayai ahli-ahli ini tidak bersetuju dengan kehadiran Datuk Seri Anwar Ibrahim ke Langkawi.

Menurut sumber itu juga, provokasi itu dibuat kerana untuk memberi mesej yang jelas kepada Datuk Seri Anwar bahawa ada dikalangan ahli-ahli Pakatan Rakyat Langkawi yang menolak sokongan beliau terhadap beberapa isu. Antaranya adalah isu sokongan beliau terhadap Ambiga yang mempromosikan kebebasan seks dinegara ini dan kegagalan beliau untuk memberi kelebihan kepada PAS dalam pengagihan kerusi PRU nanti.

Itu maklumat yang MKT perolehi...


Tetapi berlainan pula dengan dakwaan dari pihak penjilat tegar Pakatan Rakyat yang menyatakan bahawa Ketua Pemuda UMNO yang menjadi dalang terhadap kekecohan diatas.

Jika begitu, lebih baik MKT sasarkan tuduhan tersebut kepada Pengerusi PKR Kedah iaitu Datuk Wan Salleh. Ini adalah kerana MKT difahamkan Ketua Pemuda Langkawi tiada disekitar kawasan Pekan Kuah kerana menumpukan program UMNO yang akan berlangsung pada keesokkannya.


Mengapa MKT sasarkan kepada Wan Salleh? Bukankah strategi ini menjadi permainan kotor PKR? Penggunaan Mat Rempit untuk mengganggu sesuatu majlis adalah satu yang rutin didalam perjuangan PKR. Budaya ganas, caci maki dan cercaan adalah sebati dengan para penjilat tegarnya.

Ingin MKT mengajak warga Langkawi imbas kembali semasa tindakan provokasi Mat-mat Rempit semasa persiapan satu program Pemuda UMNO di Pekan Rabu pada awal bulan Julai yang lalu. Mungkin ada yang terlupa tetapi MKT yakin masih ramai yang mengingati bagaimana biadapnya tindakan mereka itu.

Taktik membunuh karektor sememangnya Pakatan Rakyat adalah yang paling canggih strateginya. Mungkin pihak Pakatan Rakyat Langkawi sudah dapat menghidu siapakan antara calon-calon pilihanraya nanti. Disebabkan itu mereka terpaksa bertindak membunuh karektor sesegera yang mungkin agar dapat memberikan imej yang buruk dimata rakyat.

Tidak terkecuali juga Ketua Pemuda UMNO Langkawi.. Mungkin beliau yang bakal calon PKR akan tandingi nanti semasa PRU. Oleh yang demikian, strategi murahan ini digunakan agar dapat memburukkan personaliti beliau. 

Ternyata mereka ada berasa gerun kot dengan kredibiliti Ketua Pemuda Langkawi. Sebab itu pelbagai cara hina dilakukan untuk menenggelamkan pesaing yang boleh mengancam impian khayalan Pakatan Rakyat.

Betapa hinanya permainan politik murahan Pakatan Rakyat. Tiada satu pembaharuan yang dijanjikan kepada rakyat hanya mengaibkan individu disetiap pentas ceramah diseluruh negara.

Inikah calon pemimpin masa hadapan rakyat Malaysia? Tepuk dada, tanyalah iman...

Wallahualam...

(Pssttt...MKT terdengar juga berita yang Wan Salleh kena marah dengan DSAI semasa di Sg. Menghulu... Antara hujah amarahnya kepada Wan Salleh ialah YOU FAILED!!! Wakakakakaka.....)

7 ulasan:

Anonymous said...

HA HA..jgn wat aku gelakla weh..hangpa sema ni katunla

Ibnu Dahlan said...

Hahaha... Sapa yg nak ngaku berak kt atas jalan bro?... Ngaku je lah yg Pakatan hgpa tu dh hilang pakatnya dh...wakakakakakaka.....

TUN ALI said...

Baguslah UMNO LANGKAWI bertindak sedemikian ,upah mat rempit yg bukan tau apa ,yg sebenarnya sokongan golongan muda kepada UMNO sudah xada dahhh...

Ibnu Dahlan said...

Wahai tun Ali....dh jenis x reti bahsa tu, mmg mcm tu dh gayanya. UMNO Langkawi x der masa nk upah Mat2 Rempit spt PKR dok wat. Dh jelas puak2 PAS Langkawi yg benci budaya Anwarinas didalam PAS yg bertindak sedemikian...Ngaku je lah yg ada golongan PAS yg menolak fahaman Anwar ni. Ada golongan org PAS sndr yg akan menolak PAS pd PRU akn datang ni....Terimalah hakikatnya

they callmeash said...

post yg paling bodoh pernah aku baca. haha, bodo pny bloger. dah sah2 budak2 tu pkai bju tertera logo parti apa bagai ngn siap konvoi pusing langkawi lg bwak bndera umngok/bn nk nafi apa lg. tuk pengetahuan ko lah, bdak2 tu dah standby dari pagi lg pegi sambut dato mukhriz kt airport. siap dpt upah lg sorang rm20. haha.aku bdak lngkawi aku taw la. mmg kerja PAS la kan nk upah bdak2 tu p sambut dato mukhriz tuh?. ko nk mngampu pon agak2 lh, sama bodoh.
**harap ko publish ah comment aku neyh bg suma org taw bnd betul dri dok bc post ko yg mcm sampah neyh.

Ibnu Dahlan said...

HIhihi....Bdk Langkawi kononnya tp ni lah penkomen paling bangang. Lg bangang drpd pencacai PR yg len. Klu rasa itu bdk UMNO yg wat, pasaipa sekoq pn drpd mangkok2 PAS atauPKR Lgkw x p wat repot? Takut kantoi ka? Bodoh bin Jahil la hg ni they callmeash...wakakakakaka...
Sememangnya puak2 hgpa yg dok havoc pastu tuduh UMNO. Setakat nk pakai baju UMNO tu, sapa2 pn boleh pakai. Boddoh!!...hahahahaha...
Klu rasa diri tu betoi sgt, apakata hg p la wat repot polis, Kita tgk sapa yg kantoi....hahahahaha...
Sekali lagi, hg mmg bodoh. Sepatutnya bukan they callmeash tp they call u asshole....hahahahahaha

PutraRocker said...

umno sg menghulu punya pasai ni

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.