.

.

Pages

KERUGIAN 1.8 JUTA, PDRM PERLUKAN POLIS WANITA YANG SEKSI UNTUK MEMINTA GANTIRUGI DARI PAKATAN RAKYAT?

Friday, May 4, 2012


Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengalami kerugian RM1.828 juta akibat kerosakan harta benda dan aset ketika rusuhan pada perhimpunan anjuran badan bukan kerajaan yang disokong pembangkang di sini Sabtu lalu.

Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri, Tan Sri Mahmood Adam, berkata selain mengalami kerugian fizikal, pihak polis juga terpaksa bersabar dengan maki hamun dan dicederakan oleh peserta perhimpunan tersebut.

"Kos kerugian ini sepatutnya boleh dielak dan digunakan untuk membiayai perkara-perkara yang lebih berfaedah sekiranya perhimpunan haram itu tidak berlaku," katanya dalam kenyataan, di sini hari ini.

Siapakah yang perlu membayar kerugian ini? Siapakah yang benar-benar membazirkan wang rakyat?

MKT sedang menunggu dengan penuh sabar pengumuman dari Pengerusi BERSIH iaitu Ambabigila dan pembangkang-pembangkang yang beria-ia sebelum ini dalam melaksanakan perhimpunan HARAM ini samada mereka sanggup mengantikan ataupun menanggung kerugian akibat dari tindakan bodoh anjing-anjig peliharaan mereka.

MKT juga menunggu pengumuman dari Ambabigila dan pembangkang-pembangkang yang sanggup mempertahankan 49 orang dari peserta BERSIH yang masih dicari dan sudah ditangkap. Ini adalah kerana ada salah seorang dari anjing-anjing peliharaan mereka telah berkata perkhidmatan peguambela telahpun disediakan oleh Pakatan Rakyat jika berlaku apa-apa terhadap  anjing-anjing BERSIH.

Yang pastinya, ianya tidak akan terjadi. Oleh sebab itu, Pakatan Rakyat dan agenda BERSIH selepas ini rakyat perlu menolak dan berkata "TIDAK!"

0 ulasan:

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.