.

.

Pages

DIMANAKAH KEJANTANAN PAS?

Saturday, May 12, 2012


APA LAGI PUTAR BELIT DARI PRESIDEN PAS? ADAKAH MAHU MENAMBAHKAN LAGI UMAT KAFIR DI NEGARA INI OLEH SEBAB MENOLAK HUDUD? ADAKAH INI SEMUANYA ALASAN UNTUK SEMEMANGNYA HUDUD INI ADALAH MODAL POLITIK MURAHAN PAS?


Pengerusi DAP, Karpal Singh juga berkata, Hadi memang selalu berdolak-dalik dengan membuat kenyataan retorik tanpa sebarang justifikasi. “Adalah dikesali, Hadi kebelakangan ini membuat kenyataan yang kemudian ditarik balik. 

Baru-baru ini, beliau berkata Perlembagaan Persekutuan akan dipinda untuk menggantikan Islam sebagai agama rasmi dengan Addin, walaupun Perlembagaan secara khusus memasukkan Islam sebagai agama rasmi.

“Kemudian beliau menyatakan tidak membuat cadangan sedemikian. Saya berharap Hadi berhenti daripada membuat kenyataan yang akan menjejaskan prospek pakatan untuk membentuk kerajaan dan memenangi lebih daripada lima negeri yang dimenangi pada pilihan raya lalu,” katanya dalam kenyataan akhbar, semalam.
Karpal juga mengulangi kenyataannya sebelum ini bahawa hukum hudud tidak boleh dilaksanakan di Malaysia kerana ia bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan.


BERANIKAH WARGA-WARGA PAS MEMAKI HAMUN DAN MENCERCA KARPAL SINGH ATAS TEGURANNYA ITU? 
MKT YAKIN JIKA IANYA TER'KELUAR' DARI MULUT ORANG UMNO ATAUPUN MCA ATAUPUN MIC, NESCAYA GEGAR SATU MALAYA DENGAN CACI MAKI WARGA PAS TERHADAP KENYATAAN ITU.


Presiden Persatuan Peguam Syarie Malaysia (PGSM), Musa Awang tidak bersetuju dengan kenyataan Hadi mengenai masalah pengangguran dan kemiskinan di Malaysia.
Beliau berkata, masalah pengangguran dan kemiskinan tidak ada kaitan untuk menangguhkan hukum hudud kerana rakyat tidak menghadapi kebuluran sehingga menyebabkan mereka terpaksa mencuri untuk hidup kerana sumber rezeki amat luas di Malaysia.
Katanya, kebanyakan kes mencuri di Malaysia berlaku atas keinginan pelaku untuk hidup mewah dan mengikut nafsu, manakala kebanyakan masalah pengangguran berpunca daripada sikap malas berusaha dan memilih kerja.
“Tidak ada halangan untuk PAS melaksanakan hukum hudud. Dalam soal ini, tidak perlu berdolak-dalih, seolah-olah sengaja hendak meraih undi,” katanya.
Seorang lagi pengamal undang-undang syariah, Mohamad Isa Abd Ralip, menyifatkan kenyataan Hadi tidak berasas sama sekali kerana Malaysia negara yang makmur sehingga dijadikan lubuk emas oleh ramai pendatang asing.
BAGAIMANA PULA DENGAN KENYATAAN PENGAMAL UNDANG-UNDANG SYARIAH? ADAKAH KENYATAAN MEREKA SEPERTI DIATAS MENJADIKAN MEREKA ITU KAFIR?
HENTIKANLAH RETORIK HUDUD. 
PERMAINAN HUDUD INI SEBENARNYA MENJATUHKAN MARUAH UNDANG-UNDANG ISLAM ITU DIMATA MASYARAKAT KAFIR SECARA TIDAK LANGSUNGNYA.


SUDAH NYATA, KEJANTANAN WARGA PAS SUDAH PUDAR BERSAMA-SAMA NEGARA ISLAM YANG MENJADI DASAR PERJUANGAN MEREKA SEBELUM INI....

2 ulasan:

mat din said...

dimanakah kejantanan "PAS",jawapannya ada dicelah kangkang AMBIGA.Tak caya?.coba koyak paha dia,tu pun kalu mampu.Tapi aku tak terdaya.maaflah.

hangkedee said...

Kasihan makcik pak cik di baling, sik, cerok tok kun di tipu hidup hidup oleh Pas.takebeer.Sudah lagi nyata musuh Islan itu syaitan.Petikan dari kitab suci al quran.Musuh yang nyata,"Over my dead body"musidulAm Dapig.

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.