.

.

Pages

RENUNG SEBENTAR...MENGAPA PETRONAS SAHAJA DIMATANYA?

Thursday, April 19, 2012


MKT berasa pelik sangat, mengapa mata si Anwar Ibrahim hanya melihat keuntungan PETRONAS sahaja dalam apa-apa jua perancangan ekonominya? Adakah ada udang disebalik batu? Beliau MKT anggap seperti ular (gambar diatas) merenung untuk mematuk PETRONAS dan rakyat keseluruhannya.

Cuba para pembaca imbas kembali apa-apa sahaja perancangan yang ada hubung kait dengan manifestonya, akan ada nama keuntungan PETRONAS. Opss...ada lagi satu iaitu Khazanah Negara.



MKT cuba sedaya upaya untuk mendedahkan apa muslihat beliau tetapi seperti biasa, MKT akan dilemparkan dengan pelbagai fitnah dan caci maki yang datang dari juak-juak Pakatan Haram ini.


Dan seperti biasa juga, pendedahan ini tidak perlu kepada jawapan dari sasaran MKT sebab yang pastinya juak-juak ini yag akan menyalak dahulu, betul tidak?


Berbalik kepada persoalan diatas, mengapa dibibir Anwar selalu sahaja menuturkan hanya perkataan PETRONAS? Adakah kerana beliau dengki dengan keuntungan PETRONAS yang berbillion-billion setahun? Jika itu jawapannya, MKT nafikan tuduhan itu. Kerana seperti yang rakyat Malaysia sedia maklum, siapakah yang menaja beliau dengan sumbangan yang berbillion-billion? Jadi tuduhan ini amatlah dangkal untuk diketengahkan.


Pada pendapat MKT, PETRONAS adalah nama syarikat (milik Melayu) yang unggul dalam kerja-kerja menggali petroleum di serata dunia. Disebabkan namanya, negara juga terkena tempias dikenali di mata dunia.


Kecenderungannya mencarigali petroleum di kebanyakkan negara luar disebabkan kemahiran pekerjanya, dicemburui oleh agen-agen syarikat carigali minyak yang lain dan yang paling utamanya adalah dari syarikat carigali minyak yang dimiliki oleh Yahudi.


MKT dapat rasakan tugas si Anwar Ibrahim ini adalah untuk melingkupkan PETRONAS dan segala aset-aset Kerajaan Melayu Islam dengan menggunakan segala keuntungan syarikat-syarikat tersebut untuk menampung perbelanjaan yang dirasakan sesuai untuk merealisasikan impian pelobi minyak milik Yahudi.


Jika beliau menafikan penglibatannya dalam skandal ini, persoalan yang perlu beliau jawab ialah 'Bagaimanakah beliau dapat melaksanakan manifesto partinya TANPA menggunakan wang keuntungan PETRONAS dan lain-lain anak syarikat Kerajaan?'


Jika benar beliau adalah pakar ekonomi yang dibayar sebanyak RM 1.00 oleh Kerajaan Selangor, MKT cabar beliau jawab soalan diatas.


Kerajaan BN sememangnya menggunakan wang keuntungan PETRONAS sebanyak 77% dari keuntungannya. Dan Kerajaan juga tidak pula menggunakan keuntungan itu untuk sesuatu yang tidak berfaedah seperti 'Guna wang PETRONAS untuk lupuskan hutang PTPTN', 'Guna wang keuntungan PETRONAS untuk menaikkan subsidi minyak'


Kerajaan menggunakan wang tersebut untuk pembangunan negara seperti membina sekolah, membina hospital, membayar subsidi ubat-ubatan di hospital Kerajaan, membayar cas rawatan di klinik ataupun hospital kerajaan, pembelian buku teks sekolah dari pra sekolah hingga ke sekolah menengah dan banyak lagi kegunaannya yang tidak dapat MKT jumlahkan kesemuanya.


Apakah jaminan beliau dengan penggunaan wang keuntungan PETRONAS itu, rakyat masih lagi menerima ikhsan dari Kerajaan seperti sekarang? 


Mungkin beliau dapat merealisasikan segala perancangan di dalam manifestonya tetapi MKT khuatir akan ada perancangan tersembunyi di sebalik penurunan semua ini.


Mungkin turun harga minyak, mungkin hutang PTPTN dapat dilupuskan tetapi mungkin tarif cukai pendapatan akan dinaikkan sehingga membebankan rakyat? Mungkin juga akan diciptanya cukai-cukai baru untuk mengimbangi segala kerugian disebabkan tindakan bodohnya itu?


Siapa tahu?



0 ulasan:

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.