.

.

Pages

OTAK TERMAHAL DI DUNIA?

Tuesday, March 27, 2012

Assalamualaikum...


Ada satu cerita telah berlaku kepada salah seorang jutawan malang di salah sebuah negara di dunia ini.

Beliau telah mengalami kemalangan yang agak teruk di bahagian kepala dan diistiharkan oleh pakar otak yang otaknya telah rosak. 

Maka para warisnya telah dinasihatkan ke Amerika untuk mencari otak yang baru untuk digantikan dengan otaknya yang telah rosak itu. Dan tanpa melengahkan masa, para waris itupun berangkat pergi ke Bank of Intelligent di Amerika.

Di bank itu terdapat pelbagai otak dari segenap bangsa di dunia ini.

Dipendekkan cerita, waris tersebut dibawa ke ruangan pameran otak dan ternampak oleh mereka 

1) Otak bangsa Yahudi berharga cuma USD5.00 sahaja. 

2) Otak bangsa Eropah berharga cuma USD7.50 sahaja.

3) Otak bangsa Cina pula berharga cuma USD 150.00 sahaja.

4) dan Otak bangsa Melayu berharga USD7,500 sahaja.

Berasa pelik dengan perbezaan harga tersebut maka ditanya para waris kepada jurujual. " Mengapakah harga otak bangsa Melayu mencecah sehingga USD7,500 dan otak bangsa Yahudi itu pula cuma USD5.00 sahaja?"

Maka dijawabnya jurujual itu,"Oh..itu disebabkan otak lain-lain bangsa termasuk Yahudi telah digunakan sepenuhnya dan otak bangsa Melayu pula masih ada lagi sel-sel otak yang belum digunakan sebab ianya jarang digunakan untuk berfikir"

Otak juak-juak Pakatan Rakyat sebenarnya
setelah di X-Ray
P/S dari MKT : Rasanya otak Melayu itu bukan dari kalangan otak orang-orang UMNO/BN tetapi dari otak juak-juak Pakatan Rakyat. Sebab itu otak mereka bebal hendak terima penerangan dan kebenaran. Yang mereka tahu, terima bulat-bulat apa yang telah diperkatakan oleh pemimpin mereka sahaja...

1 ulasan:

obat tradisional alami said...

gannn salam kenalnih sebelumnya link barner busukorg.telah saya pasangkan di website saya.tolong yahh link saya juga pasangkan di blog ini.silahkan agan tinggal cek di website saya blog busuk.org sudah saya pasang.

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.