.

.

Pages

TUN MAHATHIR DITUDUH KAFIR TETAPI SEKARANG, SIAPAKAH YANG KAFIR SEBENARNYA?

Tuesday, February 7, 2012

Assalamualaikum...
Dulu tuduh Tun ni ikut budaya kafir..
Apa masalahnya menyambut hari kelahiran? Anak-anak sendiri pun kekadang kita terlupa nak meraikannya. Bukannya selalu dan ianya juga bukanlah satu adat. Memanglah sepatutnya kita nak sambut ulangtahun kelahiran ni tidaklah perlu besar-besaran. Cukup memadai kemampuan kita sebenarnya. Jika kita mampu beli kek sahaja, itu pun sudah cukup. Begitu juga dengan sebaliknya.

Berkenaan sambutan Maulidur Rasul, jika kita mampu berarak keliling kampung. Buat je lah. Jika kita mampu buat kenduri dan mengucap shalawat ke atas Baginda di dalam masjid, lakukan je lah. Mengapa hendak mempertikai pulak tentangnya? Bukannya sesuatu pembaziran. 

Persoalan yang timbul adalah kerana Nik Aziz telah mengeluarkan satu teguran umum kepada masyarakat yang mempertikaikan Sambutan Maulidur Rasul selama ini.

"...Istiadat menyambut Maulud baru timbul lepas pada 300 tahun atau 400 tahun lepas Nabi kita wafat, zaman Nabi tidak ada Maulud, zaman sahabat tidak ada maulud, zaman Tabiin tidak ada Maulud, kita buat Maulid ni pertamanya kerana kita nak bertanding dengan orang kristian…"
Dan kafir itu sudah berbalik kepadanya
Alasan beliau sebenarnya tidak kukuh bilamana sambutan ulangtahun orang lain dianggap bidaah la, mengikut cara orang kafir la. Tetapi apa perasaan beliau semasa disambut oleh kaum kerabat beliau semasa hari kelahirannya? Gembira, kan?

Itu menampakkan sikap munafik yang jelas dalam diri Nik Aziz bilamana sambutan ulangtahun orang lain, difatwakan sebagai ikutan orang kafir. Sedangkan bila ulangtahun beliau disambut, tersenyum lebar sahaja.

P/S dari MKT : Nak dengar pulak apa lagi spin juak-juak pembangkang berkenaan isu ini. Rasanya sudah cukup buktinya kot?



4 ulasan:

Anonymous said...

manusia yang paling jahat ialah Ulamak yang jahat yang jual ayat ayat Allah dengan harga yang murah sekali. Janji palsu dan berbohong untuk kepenting peribadi dan menfitnah dan mengakan diakhiri dengan azab yang pedih. sentuhlah jiwa dan mintak pentujuk dari Allah sebelum terlambat

Anonymous said...

melaga lagakan sesama orang islam itu lagi perbuata jenayah..aper yang ko dapat bro...

Anonymous said...

Melaga2kan? Ehhh...apa yg ko ckp ni bro? Betul la apa yg penulis itu tulis....

Ibnu Dahlan said...

Selama ini yg juak2 PR dok melaga2kan org, x der sapa2 pn dr geng2 korang nk tegur. Nasihat dahulu juak2 PR sebelum nk menasihati kami....

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.