.

.

Pages

PAS KEDAH TELAH BERHUTANG SEBANYAK RM100JUTA SETAHUN?...WOW!!...

Monday, February 6, 2012

Assalamualaikum...
Pada 12hb ni akan ada satu majlis pecah tanah di dua tempat yang berbeza di Langkawi. Satunya di Pulau Tuba iaitu tapak yang dicadangkan untuk membina Sekolah Tahfiz Sains. Dan yang keduanya pula bertempat di tapak Hotel bajet Metro Giant di Pokok Asam, Langkawi. Kedua-duanya akan dihadiri oleh Ustaz Azizan sebagai perasmi majlis tersebut.

Persoalan yang timbul adalah dari manakah Kerajaan Negeri nak cekau duit untuk pembangunan kedua-dua tempat tersebut? MKT difahamkan peruntukkan kedua-dua projek tersebut adalah datang dari Permodalan Kedah Berhad (PKB), salah satu dari anak syarikat Kerajaan Negeri. 

Sekolah Tahfiz Sains melibatkan kos berjumlah sebanyak RM20 juta atau lebih. Kos pembinaan hotel bajet pula dianggarkan dalam lingkungan yang sama. Tolak campur, Kerajaan PAS Kedah sudah berhutang sebanyak RM40-50juta dah dalam jangkamasa tidak sampai setahun. Sebenarnya PAS lagi hebat bila berhutang. Baru setahun sudah hampir RM100 juta. Mengapa hendak pertikaikan hutang BN pula? Sedangkan BN memerintah selama hampir 50 tahun, hutang yang tinggal kepada PAS cuma RM710juta sahaja!! Jika dihitungkan selama 50 tahun BN memerintah Kedah, BN hanya buat hutang sebanyak RM13.9 juta setahun. Berbeza dengan PAS sekarang. Baru setahun sudah berhutang sebanyak RM100 juta dah. Bayarnya pula baru RM10 juta. Hebat,kan PAS ini mentadbir Kerajaan? Yang cerita menariknya juak-juak PAS pukul canang keliling Kedah Kerajaan PAS Kedah sudah bayar hutang sebanyak RM10 juta. Yang tambah hutang juak-juak PAS ni tak mahu ceitakan juga ker?


P/S dari MKT : Jika nak buat baju tu, ukurlah dibadan sendiri. Tengoklah sama duit ada ke tak der. Asyik tuduh Kerajaan BN berhutang tetapi PAS Kedah berhutang, buat-buat tak nampak ker?


                  
           

0 ulasan:

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.