.

.

Pages

DARI A.SETAR...PUSAT DAKWAH AKAN DIROBOHKAN?

Wednesday, February 15, 2012

Assalamualaikum...


MKT hari ini mendapat satu berita yang agak keterlaluan berkenaan PAS Kedah. Oleh kerana terlalu mengejar undi bangsa selain Melayu maka PAS Kedah akan menggadaikan satu lagi simbol agama Islam yang sudah lama bertapak di Bandaraya Alor Setar iaitu Pusat Dakwah Islam Negeri Kedah. Madrasah Salihiah Kangchut pun belum lagi selesai urusannya dengan mahkamah dicadang pula hendak meruntuhkan lagi simbol Islam yang lain pula. Apakah relevannya PAS Kedah hendak melakukan sedemikian rupa?

MKT mendapat berita ini dari salah seorang pegawai di Perbadanan Kemajuan Negeri Kedah (PKNK) yang menurutnya beliau juga berasa risau dengan kegelojohan Kerajaan PAS Negeri Kedah yang sanggup menggadaikan agama demi mendapatkan undi dari bangsa lain.

MKT juga dimaklumkan bahawa di tapak itu akan didirikan tempat letak kereta untuk menampung kesesakkan lalu lintas di sekitar kawasan tersebut yang menjadi nadi kepada Bandaraya Alor Setar. Khabarnya juga kontrak untuk memajukan kawasan tersebut diserahkan juga kepada orang dari luar negeri Kedah. Dan yang lebih menariknya ianya bukan dari golongan Islam. 

MKT juga hendak bertanyakan kepada Kerajaan Negeri Kedah, mengapakah begitu gelojohnya PAS Kedah hendak menjual simbol Islam di Kedah ni? Tidak cukupkah lagi dengan Madrasah Salihiah dijual kepada bangsa lain, hingga Pusat Islam ni pun hendak jual jugak ker? Ingat-ingatlah dosa dan pahala sama,...

Seingat MKT, Selama 51 tahun Kerajaan UMNO/BN memerintah pun tidak pernah sesekali hendak mengusik simbol-simbol Islam di negeri ini, apatah hendak merobohnya..Tetapi PAS memerintah baru sahaja 4 tahun sudah hampir 2 simbol Islam hendak dirobohnya. Islam suruh buat begitu ker? Tepuk dada dan tanyalah iman masing-masing...

P/S dari MKT : Inikah pemerintahan Islam? Merobohkan masjid, surau dan pusat Dakwah? Betullah seperti yang kebanyakkan orang-orang PAS perkatakan, PAS bukan seperti dahulu. PAS sekarang sudah menjadi parti gila. Parti GILA KUASA!!



15 ulasan:

Anonymous said...

BODOH BANGANG USTAZ AZIZAN DAN PUAK2 PAS NIE SAMPAIKAN TEMPAT PUSAT DAKWAH ISLAM YANG SEBELAH CITY POINT TU NAK DIROBOHKAN NAK CARPARK...APASAL??? X CUKUP LAGI KA PARKING YANG ADA DEKAT CITY POINT TU???ATAS ADA BAWAH PUN ADA...PUKIMAK HARAMJADAH PUNYA PENTADBIRAN PAS LA NIE...

Ibnu Dahlan said...

Sabar...itu baru satu MKT cuba dedahkan. Ada lg satu lg masjid /surau disekitar A.Setar yg menjadi sasaran seterusnya selepas keruntuhan Madrasah Salihiah....MKT nk dptkn maklumat secukupnya dahulu, baru kita dedahkan...hihihi

Anonymous said...

Kenapa pulaaak Pusat Dakwah hadapan bangunan Talikom nak dirobohkaaaan...?. Addoooi... PAS Kedah nii?.

Jika Surau Salihiah, Kancut yang kuat dengan Waqaf Khasnya dan ada pulak Jawatankuasa bertindak mempertahankannya, Pusat Dakwah tu sapa nak pertahankaaaan...?. Matilah kita macam niiii... Sebaab Pusat Dakwah tuuuuu... dibawah jagaan Yayasan Islam Kedah. Semua tanggungannya dibawah urusan Yyayasan Islam Kedah, termasuklah membayar elaun ustaz2 dan guru2 uagama yang mengajar disitu. Malah Imam disitu pun dibayar oleh Yayasan Islam. Yayasan Islam pulak adalah GLC Kerajaan Negeri Kedah.

Jadinyaaa...jika Kerajaan Negeri nak runtuhkan Pusat Islam yang didirikan semasa Kerajaan BN dulu, sapa yang nak tolong pertahankan. Kerajaan PAS/PR akan jentik macam tu jeeee... robohlah pusaka Islam ditengah-tengah bandar Alor Star yang menjadi tempat tumpuan umat Islam bersolat jamaah pada setiap waktu solat tiba. Dan disitu juga menjadi mudah kapada umat Islam waktu bulan Ramadzan.

Yang kita hairannya, tanah PKB di belakang Bangunan Tunku memang telah diletakkan syarat untuk dibangunkan tempat letak kereta. Dikawasan itu memang terlalu sesak dengan susah pulak tempat parkir, maka kenapa tanah tersebut tidak didirikan bangunan parkir?. Itulah bodohnya Kerajaan Kedah niiii...

Sekarang dapat cerita nak roboh Pusat Dakwan kerana nak bangunkan tempat letak kereta. Jika iyaa pun, berapa luas saja tanah tuuuu...?

Sampai macam ni punya gelojohnya Kerajaan PAS/PR ni nak rebutkan kekayaan negeri, selagi ada tanah yang depa ada kuasa nak ambik, tak kira dah, tanah waqaf ka Pusat Islam kaaaa... depa ambik dan roboh buat benda yang dapat duit.

Jika mc dapat maklumat daripada Pegawai PKNK tentang kata Pusat Islam Alor Setar nak dirobohkan, haaaa...tu dah betul sangat dah lah tuuuuuu....

Anonymous said...

Memang itu kerja Kerajaan PAS/PR. Selagi ada surau...roboh..roboh..roboh. Ini Exco nikah dengan bini orang tu lah punya kerja.... AMIRUDDIN HAMZAH.

Anonymous said...

Aku dok kata dah PAS ni dh GILABABI.. sbb dulu2 masa lawan UMNO terlalu banyak main dgn ayat2 Al-Quran, tapi masa yg sama fitnah, ckp bohong, lalu Allah jdkan depa ni mcm BABI dan MONYET (mcm kaum Yahudi)

Insya Allah jika betui Pusat Dakwah (yg dulu Almarhum Dato Sheikh Zakaria pn ada pejabat kt situ)akan dirobohkan aku akan balik Kedah dh jd perisai manusia utk lawan puak2 Kuffar PAS Laknatullah ini!

Pusat Dakwah dan Masjid Nagore adalah 'taman2 permainan' aku masa kecik2, masa pi City Point, masa sekolah.

UMNO tkpernah lagi buat kerja gila mcm ni walaupun org UMNO xdklah mengaji agama tera mana. Aku mntk bglah UMNO /BN menag besar-ambik balik Kedah.

Aku happy sgt zaman UMNO perintah Kedah, aku dibesarkan zaman UMNO, kayuh basikal lalu kot Pekan Alor Setar, Kedah terbaik dibwh UMNO Insya Allah!!

Kawan2 semua tolonglah pakat2 doa bg PAS dan Pakatan Harm tu tumbang dan lingkup di Kedah. Doalah bg UMNO BN menang dn dpt MB yg baik berjiwa rakyat mcm DS Najib.AMINN

saiful said...

woi...
hangpa dapat cerita dari mana ni duk kata pusat dakwah nak kena roboh.. bagi bukti . wahai MKT jangan la duk buat cerita lawak bohong lagi dusta kat sini ...

Ibnu Dahlan said...

Bukan cerita palsu atau bohong tp ianya adalah nyata. Itu adalah perancangan akan datang yg dibocorkan oleh seorg pegawai PKNK. MKT bukannya jenis tulis blog jika tiada sumber maklumat yg sahih spt kebanyakkan blog pro pembangkang.

Mid Man said...

aduii.... cuba la tunjuk bukti . mana dia ?
sapa dia pegawai PKNK tu ? nanti nak pi tanya depa .

man ayah said...

hangpa tau tak pusat dakwah ni bawah sapa sebenarnya.?

Ibnu Dahlan said...

Hihihi...jenis bangsa x maw ngaku zalim yer...? Sudah2 ler juak2 PAS oii....Ingat MKT nk bgtaw sumber dr mana ker? Setakat Madrasah Slihiah yg terang2 nk kena roboh tu pun, hgpa dok nafikan lg. Inikan pulak Pusat Dakwah?....Ingat jenis juak2 PAS mcm hgpa ni reti ker nk ngaku kelemahan pentadbiran pemimpin hgpa tu?...

Mid Man said...

setahu saya pusat dakwah ni bukan pknk punya...
pasai apa depa duk nyibuk bukak cerita camni ?
pusat dakwah ni kan milik penuh Yayasan Islam negeri kedah.

mai sini kita sembang sambil minum dan bincang kat kedai makan DWan ni ... saya belanja takpa...
saya tak mau duk kata kat sapa2..

man said...

6. Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.surah hujurat ayt 6

Ibnu Dahlan said...

Memang benar ianya Yayasan Islam yg pnya tp mengapa itu yg menjadi persoalannya? Sdgkn tanah wakaf Madrasah Salihiah pn boleh digadaikan, ingat tanah yayasan x boleh digadaikan gak ker?

Talib. said...

apa kata encik Ibnu Dahlan pi tanya dan selidik sendiri dari pihak Yayasan Islam negeri Kedah baru la kita tau cerita sebenar.

Ibnu Dahlan said...

Adeehhh...baca dan faham ke x artikel di atas? Ianya hnyalah satu cadangan bukannya nk robohnya dlm seminggu dua ni....Segalanya mungkin apabila PAS menang lg PRU kelak...Itupun susah nk faham ker?

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.