.

.

Pages

DAP...SATU PARTI PROVOKASI DAN KURANG AJAR

Saturday, February 11, 2012

Assalamualaikum...


Tertarik MKT dengan adegan para pekerja KFC I-City telah membelasah seorang pengikut DAP apabila si DAP ini telah mengungkapkan satu perkataan provok yang agak rasis kepada pekerja Melayu KFC.

Pernahkah si DAP mengajar kepada anak-anak buahnya tentang erti berbudi bahasa? Ataupun sememangnya DAP ini sudah tidak ada erti berbudi bahasa? Sebelum ini isu mengenai kekurangajarnya Nga Kor Ming yang berani masuk ke dalam rumah Melayu dengan memakai kasut. Sekarang ini pula penyokong tegarnya pula. DAP memanglah pengajar yang cukup konsisiten mengajar anak-anak buahnya tentang erti kurang ajar kepada bangsa Melayu.

Bagi MKT, sikap DAP yang berbaik-baik dengan bangsa Melayu adalah disifatkan sebagai talam dua muka. Tiada ertinya jika bangsa Melayu berbaik-baik ataupun menghulurkan tangan persahabatan. Kerana setiap langkahnya adalah agenda yang tersembunyi.

Cuma MKT berasa pelik kerana tiada satupun NGO-NGO yang dahulunya tega mempertahankan bangsa Melayu umpama diam dan bersembunyi di sebalik selimut. Dimanakah PERKASA? Sudah hilang kePERKASAannya sudah? Adakah kerana pemuda-pemuda ini bukannya ahli-ahli PERKASA, maka diambil keputusan mendiamkan diri sahaja?

MKT bukannya menghina atau mencabar PERKASA cuma mahukan tindakan segera dari PERKASA. DAP sudahpun memainkan peranannya dengan mempertahankan si bangsat itu. Takkan kot PERKASA tidak reti-reti lagi kot hendak mengambil tindakan sewajarnya? Manakah para peguam PERKASA? Pertahankan anak-anak muda ini. Mereka di provok hingga menyebabkan amarah sudah gagal dikawal. 

P/S dari MKT : Jika MKT ditempat anak2 muda tu, bukan kena penumbuk sahaja, siap makan kerusi dh...jenis kurang ajar...x faham masalah org len...

0 ulasan:

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.