.

.

Pages

LAGI INSIDEN KURANG AJAR ANAK-ANAK DAP...

Saturday, February 11, 2012

Assalamualaikum...

Insiden kurang ajarnya DAP semasa di KFC I-City itu bukanlah satu perkara yang baru. Sebenarnya sudah lama berlaku cuma kekadang bangsa Melayu ini jenis yang sabar dan lebih suka tidak memanjangkan perselisihan. Tetapi DAP terlupa yang bangsa Melayu juga ada tahap-tahap kesabarannya.

Seperti yang berlaku dihadapan mata MKT sendiri dimana ada seorang anak muda berbangsa Cina yang belajar di sekolah penerbangan HM Aerospace Langkawi cuba-cuba membuat onar di Hospital Kerajaan Langkawi. MKT tahu beliau adalah pelajar sekolah penerbangan itu melalui uniform yang dipakainya. Namanya adalah De**** T**** Ji** (jika kata MKT tipu, silalah pergi siasat namanya)


Ceritanya begini, menurut staff Hospital Langkawi beliau telah mendaftarkan dirinya atas alasan jatuh dan memerlukan pemeriksaan sinar X. Setelah selesai membuat Sinar X tu, seperti biasalah kena tunggu kata putus dari doktor pakar. Sememangnya itu adalah prosedur Hospital. Tungu punya tunggu, tiba-tiba si Cina ini bertanya kepada kerani kaunter berkenaan keputusan sinar Xnya. Apa ke halnya bertanya kepada kerani berkenaan keputusan sinar X? Bukankah lebih baik beliau bertanya kepada pengawal keselamatan, mungkin akan dapat jawapan yang sesuai.

Seperti biasa, kerani itu menjawab kena tunggu dan memaklumkan kepada beliau status keputusan itu. 10 minit kemudian, beliau datang lagi bertanyakan perkara yang sama dengan nada yang agak keras sikit. Dan jawapan yang diberikan juga adalah sama. Datang kali ketiga beliau tiba-tiba beliau marah dan bernada yang tinggi menjerit "F**K You" kepada kerani terbabit.

Rupa-rupanya beliau marah kerana ketika beliau cuba merasuah kerani tersebut(untuk mempercepatkan keputusan Sinar Xnya), kerani itu telah menolak dan ini dianggap telah memalukan beliau. 

Hebat bukan bangsa Cina seperti ini? Rupa-rupanya setelah MKT menyiasat beliau adalah salah seorang anak korporat berpolitikkan DAP di selatan tanahair.

Inikah budaya yang orang Melayu tagihkan dari DAP? Selama ini mereka menuding jari kearah UMNO/BN dalam rasuah merasuah. Tetapi dalam hal yang sekecil ini pun, mereka telah mengajar anak-anak mereka bagaimana hendak merasuah. 

P/S dari MKT : Bapa borek, anak akan rintik juga...betul tak? Sifat kurang ajar kepada bangsa Melayu sememangnya telah ditanam sebaik mungkin didalam dada anak-anak bangsawan DAP di negara ini.

4 ulasan:

baginda® said...

ak dah check.. cina tu dari GERAKAN, Melayu yang tumbok die tu dari UMNO... Cina tu bengang pasal UMNO nak rampas Pulau Pinang lepas tu taknak bagi GERAKAN perintah... Ko nih nak pitnah pun ajak lah popegomo baru ump sikit... kihkihkih

Ibnu Dahlan said...

HEHEHE...BANGANG BETUL LA KO NI...NAK KATA AKU FITNAH TU, BIARLAH KENA DGN STORY KT ATAS. IANYA BERLAKU DI PULAU LANGKAWI, BUKANNYA DI PULAU PINANG...HEHEHEHAHAHAHAH....BODOH TAHAP CIPAN

Tok Batin said...

Wahai puak puak PAS ....Ikan Tenggeri Makan Pengat,sendiri mahu ingat ar....dah itu yang kau pilh dan kau sanjung pon ...dengan harapan dapat pergi ke Mekah naik roket lah tu..

Anonymous said...

10.42...ang dok mohong lagi dalam hal macam ni..so sapa lak yang dok sebelah dia masa kenyataan akbar tu?bukan ahli perlimen dap ke?dah bodo macam lembu la ko.

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.