.

.

Pages

SEBUAH DAERAH YANG TERANIAYA DI KEDAH

Sunday, January 8, 2012


Langkawi digelar Permata Kedah. Pulau yang paling disayangi oleh Tuanku Sultan Kedah (sekarang Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong). Pulaunya mewah. Tanahnya pun sudah mahal. Dengar cerita mencecah hampir RM42/sekaki. 
Tapi sayangnya Kerajaan PAS Kedah meng'anak tiri'kan Pulau Lagenda ini. Tiada satu pun hasil dari pentadbiran Kerajaan PAS Kedah mengalir ke pulau ini. Kesemuanya datang dari ehsan Kerajaan Pusat iaitu UMNO/BN. 
Duit dikutip dari hasil Pulau Langkawi tetapi pembangunan infrastuktur atau pun rohani tidak disalurkan langsung. Beginikah cara pentadbiran Kerajaan yang selama ini melaung-laungkan Gerak Kerja Cara Islam?
Dari bermulanya penggal PAS memerintah Negeri Kedah sehingga sekarang hatta satu habuk pun tidak dapat dibuktikan yang ianya dari Kerajaan Negeri. Cukup bijak PAS memerintah negeri. Duit pembangunan Kerajaan Pusat yang beri tapi hasilnya Kerajaan Negeri yang kaut. Itu dikira bagaimana ya? Haram ke Halal hasil itu? Jabatan Mufti tidak mahu keluar fatwa ker?

2 ulasan:

betul ke... said...

kerajan pusat peruntukkan untuk langkawi shja??.mana untuk tebatan bajir???..knpa perlis, perak dapt kedah x dapat?..anak tiri jugak la kdh ni ye..

Unknown said...

hehehe...Bila MKT kata bodoh, kamu akan marah. Tp sememmngnya pn. Kamu tahu ke x peuntukkan banjir tu dh diberikan tetapi dimanakah duit itu, kena g tnya Ustaz Zizan ler...

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.