.

.

Pages

LARANGAN BISU DARI TUAN GURU

Friday, June 22, 2012



Menurut tulisan dari Presiden PAS didalam laman webnya, pusat-pusat hiburan adalah dikhaskan untuk golongan YANG BUKAN ISLAM (bukankah itu juga UMNO punya idea, mengapa plagiat pula yerr?) Tetapi jika sekadar hanya menulis didalam laman web dan petah berbicara di pentas-pentas ceramah, tiada gunanya.

Yang pentingnya adalah penguatkuasaan bukannya larangan bisu dari pihak atasan sahaja.


Sudah berapa banyakkah Muslim yang minum arak telahpun ditangkap? Mengikut maklumat dalaman Pejabat Agama, pada zaman Kerajaan BN sememangnya ada penguatkuasaan dan serbuan telah dilakukan dan di zaman Kerajaan PAS ianya agak sunyi dari aktiviti-aktiviti tersebut.

Mengapa jadi begitu? 

Adakah kerana Kerajaan PAS khuatir akan kehilangan undi dari golongan BUKAN ISLAM? Ataupun ada segelintir pemimpin-pemimpin PAS yang menjadi 'lembu yang dicucuk hidung apabila disuakan habuan'?

Kerajaan PAS sedar ataupun tidak yang kebanyakkan pengunjung yang meneguk minuman keras di pusat-pusat hiburan adalah 85% terdiri daripada anak bangsa Melayu dan yang sudah pastinya beragama Islam dan telahpun berkhitan?

Mana mungkin mereka sedar kerana masing-masing begitu sibuk menjaga hal ehwal peribadi dan juga kroni-kroni dalam merebut harta dunia.

2 ulasan:

V said...

 JOM MENONTON ,TV PAS ,TV SELANGOR,TV KELANTAN ,BERNAMA TV TV1 ,TV2,TVi,TV3,NTV7,8TV,TV9 alhijrahtv ,emastv,Astro Ceria ,Astro Prima ,Astro Oasis ,Astro Box Office Movie ,hbo movie,star plus,national geografi,net geo, discovery channel ,AXN BEYOND HD,Bloomberg Tv,Cinamax,dan banyak lagi  DI http://vecasts.blogspot.com/2011/10/malaysia-tv-online-watch-malaysia-tv.html  menonton secra percuma tak perlu daftar dan x perlu bayar
TERDAPAT JUGA LEBIH 207 BUAH SIARAN RADIO ONLINE BOLEH DI DENGARI SECARA LIVE DI SINI jom terjahhhhhhhhhhhhh ,maklumat penting,ada ketikanya sesetengah saluran tidak beroperasi kerana masaalah server down atau pun offline,Terdapat juga pelbagai siaran radio dan tv dari pelbagai negara di sini live hanya untuk anda,terdapat juga pelbagai siaran telivisi dan radio online indonesia di sini.

Ali said...

Undang-undang/larangan itu sesuai le zaman Rasulullah sebelum hijrah ke-Madinah.

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.