.

.

Pages

BUDAYA ASLI PAKATAN RAKYAT...BERBOHONG

Tuesday, May 1, 2012


MALAYSIAKINI DAN NAIB PRESIDEN PKR, N.SURENDRAN BERBOHONG LAGI. MENGAPA HENDAK DIPERSALAHKAN PULA PIHAK POLIS SEDANGKAN TELAH NYATA DENGAN BEGITU JELAS SEKALI PERILAKU PUAK-PUAK BERSIH TEMPOHARI.

ADA KER PULAK MEDIA PUN HENDAK DITARIK SAMA DALAM KANCAH PERMAINAN KOTOR PAKATAN RAKYAT? TUGAS MEDIA HANYA MENERANGKAN DAN MEMBERI GAMBARAN KEJADIAN YANG BENAR-BENAR TELAH BERLAKU. 

SELALUNYA YANG ASYIK MENCARI ISU GEMPAR ADALAH DARI PIHAK MEDIA SEBELAH SANA, MENSENSASIKAN BERITA KECIL PUN DARI MEDIA SEBELAH SANA DAN YANG PALING KUAT PEMBOHONG SERTA MEMFITNAH INI JUGA DARI PIHAK MEDIA SEBELAH SANA.

SALAH SATUNYA ADALAH DIBAWAH INI :

Adakah Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein mengeluarkan arahan kepada pengarang media sehari sebelum BERSIH 3.0 supaya tidak melaporkan kejadian melibatkan keganasan polis?



Naib presiden PKR N Surendran yang membangkitkan persoalan itu mendakwa beliau mempunyai bukti bahawa arahan tersebut ada dikeluarkan.


"Sekiranya ini benar, ini akan menjejaskan kebebasan media dan mempersoalkan niat kerajaan untuk menambahbaik Akta Penerbitan dan Mesin Cetak 1984," kata Surendran.

Menjelang Hari Kebebasan Akhbar Sedunia, Jumaat ini, kerajaan menerima kritikan pelbagai pihak atas tindakan ganas polis dan juga intimidasi ke atas wartawan yang membuat liputan ke atas perhimpunan BERSIH 3.0.



Surendran mendakwa mempunyai bukti bahawa arahan untuk menggangu, menghalang dan menahan wartawan yang membuat liputan itu dikeluarkan di peringkat tertinggi Kementerian Dalam Negeri.



"Sehari sebelum BERSIH 3.0, Hishammuddin mengarahkan semua ketua pengarang akhbar harian supaya mengadap beliau.


"Dia situ, kita difahamkan, pengarang diberi arahan bagaimana untuk melaporkan berita perhimpunan BERSIH dan juga untuk mengelak daripada melaporkan keganasan polis. -Malaysiakini

BUKTI ARAHAN KONONNYA...SAMA LER MACAM PENASIHATNYA YANG MENGATAKAN ADA BUKTI BERKOTAK-KOTAK SKANDAL RASUAH BN. SEHINGGA SEKARANG DIAM JER. 


KALAU ADA BUKTI, TIDAK PERLU KIAS-KIAS. STRAIGHT TO THE POINT. BUAT PRESS CONFERENCE DAN ISTIHARKAN SAHAJA BUKTI ITU.

TETAPI....ADA KE BUAT SEDEMIKIAN?

KREDIT :  BLOGGER INI

0 ulasan:

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.