.

.

Pages

LAKONAN CASANOVA PAKATAN RAKYAT

Wednesday, April 18, 2012


UMPAN DEMI UMPAN DITABURKAN. PELBAGAI JANJI MANIS TELAH DILAFAZKAN. IBARAT SEORANG BUAYA DARAT MENUNGGU MASA MERATAH TUBUH GADIS SUNTI.
APABILA ANAK GADIS SUDAH YAKIN DAN PERCAYA DENGAN UMPAN-UMPAN ITU, AKAN DIRATAHNYA SEHINGGA ROSAK DAN DIBIARKAN SI GADIS TERSEBUT TANPA MEMPEDULIKANNYA LAGI.
SIAPAKAH IA? 


ITULAH KEADAAN PAKATAN RAKYAT. TERDESAK SEHINGGA SANGGUP BERJANJI MEMETIK BULAN BINTANG UNTUK DIJADIKAN KHAYALAN SEMENTARA KEPADA RAKYAT YANG SEDANG DAHAGAKAN KEBENARAN.
SESUDAH ITU, RAKYAT AKAN DIABAIKAN APABILA MEREKA MELIHAT SUDAH TIADA BERNILAI LAGI.
PERCAYALAH...ITULAH NASIB MAHASISWA-MAHASISWA YANG SEDANG BERKAMPUNG DI DATARAN MERDEKA ITU.
KUALA LUMPUR, 15 April — Pembangkang dilihat menggunakan isu pembaharuan pendidikan tinggi bagi memenangi hati pengundi muda Melayu, yang dipercayai akan menarik pengundi atas pagar kepada mereka dalam pilihan raya akan datang.
Pakat strategi Pakatan Rakyat (PR) berkata kepada The Malaysian Insider bahawa mereka akan bertemu pada minggu hadapan untuk menyelaraskan polisi pendidikan percuma untuk pengajian tinggi dan berharap akan berjaya memenangi hati pengundi Melayu berumur lingkungan 20an, yang mana merupakan satu per enam daripada populasi pengundi.
Pertemuan itu berlangsung ekoran perbahasan antara Pengarah Styrategik PKRRafizi Ramli dan Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin pada 3 May sama ada PTPTN (Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional) akan dihentikan.
“Ramai graduan Melayu tidak tahu berkenaan Anwar dan pergerakan Reformasi 1998. Umur kumpulan, antara 30 ke 50 tahun adalah penyokong setia PR daripada pelbagai bangsa.( Ini pembohongan yang benar-benar jelas )
“Tapi sekarang, kumpulan umur 21 ke 30, adalah pengundi kali pertama, menyaksikan masalah harian mereka sedang diperjuangkan beliau,” kata Ahli Parlimen DAP daripada Bukit Bendera Liew Chin Tong merujuk kepada Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Ketua Umum PKR itu telah mengumumkan untuk memansuhkan PTPTN, yang mana ramai graduan dibebani hutang, walaupun belum lagi bekerja.

0 ulasan:

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.