.

.

Pages

DALIL MENGESAHKAN BERDEMO ITU TUNTUTAN ISLAM

Monday, April 9, 2012


Assalamualaikum...


Lama juga MKT mencari, membelek kitab-kitab dan mencari dalam enjin carian Google ataupun Yahoo. Akhirnya ketemu juga dalil ataupun bukti ataupun contoh mengenai tajuk diatas.

Mengapakah orang Melayu yang tiada apa-apa pun keistimewaan hendak dibandingkan dengan keperibadian Rasulullah? Ini berlaku apabila ada segelintir ulama' yang memperjuangkan kepentingan nafsu sendiri bertopengkan agama demi keuntungan dunia yang sedikit telah menghalalkan perkara yang tidak pernah dilakukan oleh Rasulullah.
CARA ISLAMKAH INI?
Rasulullah SAW jelas tidak menganjurkan demonstrasi. Kalau nak diikutkan perjuangan dan tekana yang dihadapi, Rasulullah SAW lebih layak untuk berdemo lebih kecoh berbanding Anwar Ibrahim dan puak-puak Pakatan Haram.

INI BUKANNYA SATU PENYELESAIAN
Tapi, kenapa Rasulullah SAW tidak ajak para sahabat berdemo depan Kaabah membantah kezaliman kaum musyirikin Mekah terhadap baginda dan pengikutnya ketika itu? Kerana Rasulullah SAW tahu bahawa berbuat begitu tidak akan mendatangkan satu resolusi permasalahan yang dihadapi..

Berdemo bertujuan meluahkan rasa ketidakpuasan hati secara bertempik terlolong ditepi jalan sebagaimana yang menjadi amalan puak-puak Pakatan Haram. Sedangkan, Islam tidak menganjurkan umatnya berbuat begitu.

Islam menganjurkan umatnya untuk mengawal emosi, bertindak secara berkhikmah mengikut kesesuaian. Justeru, bolehlah disimpulkan bahawa Himpunan Bershit 3.0 pada 28 April ini adalah haram untuk disertai.

Meskipun mereka menyatakan bahawa ia adalah himpunan "aman", pernahkah kita tengok himpunan yang mereka anjurkan itu "aman"? Polis yang menjaga keamanan pula yang dituduh melakukan provokasi, sedangkan mereka yang cari pasal! Islam jenis apakah ini?

BUKTINYA? SILA KLIK SINI

0 ulasan:

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.