.

.

Pages

BUNUH DIRI SEBAB RINDUKAN IBUNYA? APA PULA HUKUMNYA YER?

Saturday, April 14, 2012


Inilah akibatnya apabila jiwa kosong dan tidak dapat melawan perasaan. Terpengaruh dengan pujukan iblis syaitan, berputus asa dengan kehidupan. Sedangkan dalam Islam tidak dibenarkan umatnya berputus asa.

Bagi bangsa Melayu, antara punca-punca kejadian ini berlaku kebanyakkannya adalah disebabkan putus cinta, kecundang didalam pelajaran dan sering dicerca oleh rakan-rakan sekeliling. Tiada alasan yang lain.


Berlainan pula dengan kejadian ini, dimana seorang ibu muda telah menembak dirinya kerana tekanan perasaan akibat kematian ibunya. Tragis, bukan?

Seorang ibu muda dari Michingan, Cynthia Lee, 23 tahun menembak dirinya sendiri di rumah datuknya ketika semua ahli keluarganya berada di situ. Cynthia membunuh diri kerana dikatakan tertekan dengan kematian ibunya pada tahun 2007. Sebelum itu, menurut Harian Metro dia telah mengemaskini status Facebooknya dan meletakkan gambar ngeri sebelum dia membunuh diri



Berasal dari Michigan, Cynthia Lee, 23, bergambar bersama rakannya yang memegang sabit dalam gambar sempena Halloween.

POSTING TERAKHIRNYA DI FB SEBELUM MATI

Mereka digambarkan berlumuran darah dalam gambar berkenaan.

Kata Cynthia, kesedihan akibat kematian ibunya terlalu berat untuk ditanggung.

Dia menamatkan nota bunuh diri itu dengan berkata: “Mak, saya datang.” Ibu Cynthia mati pada 2007 ketika baru berusia 35 tahun.

Rindu kepada ibunya, diambil keputusan untuk membunuh diri.

Whatever...


0 ulasan:

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.