.

.

Pages

TIKET KE SYURGA HANYA MENDENGAR CERAMAH DARI CD PAS SAHAJA?

Tuesday, March 6, 2012

Assalamualaikum..


Astafirullah....sampai ke tahap ini rupanya PAS permainkan agama. Hanya sekadar mendengar CD-CD di setiap pasaraya yang ada di Kota Bharu, Kelantan akan dijamin masuk ke dalam syurga. Betapa hebatnya tahap karamah yang Allah berikan kepada ahli-ahli PAS hinggakan boleh menentukan siapakah yang boleh masuk ke syurga ataupun tidak. Rasulullah pun tidak diberikan keistimewaan sebegitu rupa.

MKT telah mendapat satu surat yang di emailkan oleh seseorang dan menunjukkan kepada MKT sehelai surat dari Majlis Perbandaran Kota Bharu Bandaraya Islam yang mengarahkan setiap pasaraya di bandar tersebut WAJIB memasang ceramah agama (semestinya bukan berkenaan agama). Jika ingkar,  maka pihak pengusaha pasaraya akan dikenakan tindakan.


Jika ianya adalah sebenar-benar ceramah agama, MKT tidaklah kisahkan sangat kerana ianya adalah bagus dan cukup Islamik. Tetapi MKT risau jika hari ini memasang CD ceramah agama, minggu depan pula diselitkan pula dengan ceramah politik yang disaluti dengan agama. Tak ke haru itu?

Satu lagi pula, dalil manakah yang boleh menyokong hanya mendengar ceramah agama akan dijamin ke syurga? Jika begitu, sesiapa yang mengeluarkan arahan tersebut adalah lebih mulia dari baginda Rasulullah sendiri kerana sepanjang hayat Rasulullah hanya 10 orang sahaja yang dijanjikan syurga. Itu pun hanyalah terbatas kepada sahabat-sahabat Rasulullah.

Adakah benar Nik Aziz itu telah dianggap sebagai Nabi oleh juak-juak PAS? Atapun adakah Nik Aziz ini adalah salah satu dari ujian Dajjal yang 30 itu? Wallahualam....ada otak sila gunakan.

2 ulasan:

Roslan Alan said...

makin lama makin nampak kebodohan umno..

patutlah lebih 20 tahun umno gigit jari nak tawan Kelantan..

Najib kata Kelantan termiskin...hehehe...lepas tu jilat kaki oarng Kelantan..mengemis di Kelantan..

alahai...kesian!!!!!

Anonymous said...

orang kelantan tak mengemis di kelantan... tapi banyak jadi pelacur kt KL

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.