.

.

Pages

TGNA TIDAK LAYAK BERHUJAH TENTANG PERPADUAN ISLAM...TIDAK LAYAK LANGSUNG

Wednesday, March 28, 2012



KOTA BHARU-Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat kecewa dengan sikap segelintir masyarakat yang masih mengagungkan bangsa, tanpa mengutamakan kepentingan Islam.

Beliau menyifatkan tindakan masyarakat mengagungkan-agungkan bangsa seolah-olah terikut-ikut dengan pendekatan bangsa Yahudi yang mahukan masyarakatnya dihormati dengan mengetepikan hak orang lain.

“Seolah-olah pendekatan ini telah masuk menyerap dalam masyarakat orang Islam, setiap bangsa mengejarkan kehormatan masing-masing dan menyebabkan orang lupa tentang Palestin, “katanya kepada pemberita.

Tambah beliau, Pas akan terus mempertahankan Islam sebagai asas perjuangan dan sama sekali tidak akan terikut-ikut dengan pihak lain yang lebih mementingkan bangsa dari Islam.

Assalamualaikum...

Sekali lagi Mursyidul Am PAS mula bermain kata-kata sedangkan ternyata kata-katanya itu tiada mendatangkan sebarang kebaikan untuk umat Islam sendiri.

MKT tidak nafikan ketinggian ilmunya dalam hal agama tetapi bila seseorang sudah merasakan kehebatannya berhujah dalam agama dan merasakan manusia sekelilingnya adalah bodoh belaka, itu namanya Tok Guru yang bodoh sombong!!

Persoalan bangsa menjadi titik segala hujah beliau diatas. Pernah ke tidak beliau berfikir sejenak untuk siapakah Islam diturunkan? Untuk binatang ataupun untuk manusia?

Jika binatang sekalipun ada banyak jenis bangsa-bangsa binatang yang wujud didunia ini. Begitu juga dengan jin-jin. Jadi, apakah bangsa itu tidak dianggap penting untuk penyatuan manusia?

Persoalan yang timbul di sini berkenaan isu Palestin. MKT ingin bertanya kepada Tuan Guru Nik Aziz, sudah berapa banyakkah bantuan yang telah beliau salurkan kepada bangsa Palestin? Berapa banyakkah pejuang-pejuang Islam PAS telah bersama-sama bangsa Palestin untuk syahid?

Jika sekadar beri sokongan moral, MKT rasa tidak perlulah beliau mencanang sekeliling negara yang beliau adalah seorang pejuang pembebasan Palestin.

MKT mengaku yang MKT juga menyokong secara moral berkenaan isu Palestin dan yang pastinya MKT tidak pula mencanang di dalam blog ini menghina penyatuan bangsa.

Islam akan kukuh berdiri jika penyatuan dan pengukuhan bangsa di sesebuah negara dapat dilaksanakan.

Didalam Islam juga menyuruh agar bersatu padu antara kamu dan soalan yang MKT hendak timbulkan adalah "Siapakah yang menolak perpaduan antara Melayu Islam dinegara ini? PAS ataupun UMNO?"

Bukankah tok dalang perpecahan agama dan bangsa adalah dari idea Tuan Guru sendiri?

Demi dendam dan politik, tuan Guru sanggup menolak mentah-mentah cadangan perpaduan yang dihulurkan.

Bagi pendapat MKT, Tuan Guru sebenarnya tidak layak untuk berbicara hatta sepatahpun ayat mengenai perpaduan Islam.

Betul tak?....

0 ulasan:

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.