.

.

Pages

PEPERANGAN AHZAB TELAH BERULANG DI MALAYSIA

Friday, March 2, 2012

Assalamualaikum...


Kali ini MKT hendak mengimbau sejarah salah satu perang dalam Islam yang termashur iaitu Perang Ahzab ataupun Khandak. Peperangan itu yang telah berlaku pada 5 Hijrah bersamaan tahun 627 Masehi antara umat Islam dengan 3 suku serangkai iaitu Yahudi, Musyrkin Quraisy dan golongan Munafik.Dimana kemenangan telah dikecapi oleh umat Islam walaupun jika ikut logiknya adalah mustahil umat Islam akan menang.

Peperangan tesebut juga telah berlaku pada zaman moden ini dan ianya telah berlaku di negara ini iaitu Malaysia. Tetapi ianya tidaklah melibatkan penggunaan senjata seperti pedang ataupun tombak. Cukup dengan menggunakan strategi dan undi simpati. Tiga serangkai Ahzab itu bolehlah diibaratkan dengan PKR (Yahudi); DAP( Musyrikin Quraisy) dan PAS (golongan Munafik). Berlawanan dengan satu sahaja musuh iaitu UMNO..

Mengapa MKT tidak kaitkan dengan parti komponen BN yang lain? Kerana dimata pemimpin kumpulan Ahzab ini hanya ada satu sahaja musuh politik yang patut ditumbangkan iaitu UMNO. Bukan MIC, bukan MCA, bukan PPP dan kesemuanya bukan musuh politik mereka...hanya UMNO sahaja.


0 ulasan:

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.