.

.

Pages

PAS SUDAH MENJADI PARTI TOGHUT YANG NYATA

Thursday, March 1, 2012

Assalamualaikum..



Kata PAS: 
“Haram orang Islam memangkah calon yang kafir. 
Ini kerana Allah mengharamkan melantik orang kafir menjadi pemimpin”.
Saranan PAS untuk sanggup berada di bawah seorang Timbalan Presiden dari kalangan orang bukan Islam adalah saranan yang cukup terdesak untuk meraih undi dari bangsa lain. Cuba lihat dalam 4 tahun yang lepas bagaimana PAS semakin lama semakin menolak kepimpinan Islam di dalam partinya.

Dengan bermulanya bergabung dengan PKR dan DAP hingga membentuk satu perikatan yang diberi nama Pakatan Rakyat. Kemudiannya penubuhan sayap khas untuk bangsa/agama lain iaitu Dewan Himpunan Penyokong PAS. Selepas itu timbul pula isu ini, dimana PAS sanggup melantik orang bukan Islam menjadi Timbalan Presiden. 

Mungkin PAS terlupa dengan ayat-ayat Al-Quran yang selalu digunakannya seperti di atas. Ayat yang selalu ditujukan kepada UMNO dahulu tetapi sekarang rakyat boleh lihat, siapakah yang sebenarnya TOGHUT? UMNO yang dahulunya dituduh Toghut tetapi tidak pernah pula bercadang malahan berfikir pun tidak untuk melantik bangsa lain sebagai Timbalan Presiden ataupun Timbalan Perdana Menteri. Tetapi PAS yang baru sahaja memerintah dua buah negeri sudahpun membuka ruang kepada bangsa lain menjadi tuan di bumi Malaysia. Apatah lagi jika memerintah satu negara? 


1 ulasan:

Anonymous said...

Tajuk ini memang sesuai dengan parti PAS. Toughot dalam parti dan dalam tindakan.

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.