.

.

Pages

BUAT HAL LAGI PAS KEDAH....BILA NAK BERUBAH NI?

Monday, February 6, 2012


Assalamualaikum...
Maklumat ini MKT dapat dari Aktivis UMNO Pekan Naka dan dari sini. Menurut cerita beliau, Pekan Nat di paksa tutup atas alasan kebersihan. Namun apa yang beliau cerita, ada cerita lain disebalik cerita sebenar. 
Puncanya adalah persaingan politik, namun yang menjadi mangsanya ialah peniaga. Jikalau tutup 2 minggu, apakah nasib para peniaga? Sumber pendapatan sudah di tutup. Peniaga di sana nak makan apa? Takkan nak ikat perut selama dua minggu.

Penutupan ini dibuat, tanpa berbincang dulu dengan peniaga disana. Kenapa la kejam sangat perangai Pas Kedah ni. Ni perangai saki baki komunis zaman dulu ka, asyik dok peniaya orang saja ni?

Kalau pun ada perancangan lain, fikirkan dulu nasib-nasib peniaga di sana. Jangan fikir perut sendiri saja.



Untuk menjadi buktinya, regim Pas Kedah semalam telah bertindak zalim mengalahkan firaun, apabila menutup tapak Pekan Nat Naka. Lebih zalim lagi, regim Pas Kedah melalui MDPT mnghalang serta mengugut peniaga daripada berniaga di mana-mana tempat dalam kawasan Naka semalam. Sehingga menyebabkan kerugian beribu ringgit terhadap para peniaga di Pekan Nat sana.

Lebih sayu lagi apabila seorang makcik yang berniaga sayur, demi menyara anaknya yang OKU menitiskan airmata kerana kezaliman regim Pas kedah yang SENGAJA menghalang para peniaga Pekan Nat Naka dari meniaga. Ahli-ahli majlis hanya duduk santai melihat para peniaga merintih kerugian akibat kezaliman regim Pas Kedah. 
TAHNIAH BUAT PARA PENIAGA YANG BERANI MENEGAKKAN HAK MEREKA YANG DITINDAS PIHAK BERKUASA TEMPATAN!


P/S dari MKT : ZALIM BN RAKYAT DAPAT HASIL BERLIPAT KALI GANDA, ZALIM PAS SEKUPANG TIDAK MERASA...NAK PILIH PAS LAGI KER?

2 ulasan:

BSK said...

Aku tidak sokong tindakan kerajaan PAS tutup pekan nat naka..

Unknown said...

Sama lah dgn kebanyakkan org Pekan Naka tu. Masyarakat Siam, bagaimana reaksinya, Manit?

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.