.

.

Pages

PARTI ISLAM SEMALAYSIA YANG BERMUKA DUA...

Sunday, February 26, 2012

Assalamualaikum...


MKT berasa kesal dengan pendirian parti PAS beserta juak-juaknya, dimana begitu tega bersifat bermuka-muka dalam isu yag berkaitan dengan Islam. Mengapa MKT berkata sedemikian rupa kepada parti Islam tunggal (kononnya) di Malaysia ini? Baik...Cuba bandingkan senario yang MKT huraikan dibawah ini.

PAS Kedah bertindak menjualkan tanah wakaf dan membenarkan pihak pemaju merobohkan Madrasah Salihiah tanpa ada dakwa dakwi lagi. Walaupun dirayu berkali-kali oleh rakyat setempat tetapi dengan sombongnya PAS tetap akan merobohkan apa yang dikatakan sebagai simbol Islam itu. Pihak Pembangkang Kedah (UMNO) tidak pernah masuk campur di dalam urusan antara Kerajaan Negeri dan pihak yang mahu mempertahankan Madrasah sehinggalah dengan kehadiran Perdana Menteri ke Kedah baru-baru ini.

PAS Melaka melahirkan rasa kesal dan kecewa dengan tindakan Kerajaan UMNO Melaka yang merobohkan sebuah surau di Kg. Ujong Pasir. Siap dengan tuduhan membabi buta kepada UMNO Melaka sedangkan mereka lupa apakah tindakan yang rakan-rakan mereka telah lakukan di Kedah.

"Mereka menghentam Kedah kerana merobohkan surau, tetapi di Kedah surau yang dirobohkan diganti dengan surau lebih besar, tetapi di sini surau dirobohkan atas tanah wakaf, ini merupakan suatu penghinaan kepada tanah wakaf orang Islam," tambah Harun.

Hihihi...memang akan dibina surau akan dibina lebih besar....tetapi sebagai tempat solat didalam kompleks. 

Lihatlah sifat bermuka-muka pemimpin-pemimpin PAS. Belum mendapat kuasa memanglah mempertahankan Islam dan lain-lain agama (kononnya) tetapi apabila sudah memegang kuasa, maka akan hilanglah segala janji untuk mempertahankan agama.

P/S dari MKT : PAS is Hipocrite, PAS adalah munafik.....

Bukankah Madr. Salihiah di dalam kompleks?

2 ulasan:

Anonymous said...

hahahaha...MKT hang xnmpk ka lakaran surau kt dlm ka kt luar...roboh surau kt tnah wakaf,dan tanah wakaf tu akn di ganti dgn di beri pmpasan oleh pmaju..dan di bina pulak surau y lbh besar..dekat luar shoppng kompeks pulak tu..y blh nmpk distu adlah surau..so jgn jadi bodoh la..

Ibnu Dahlan said...

Hihihi...bangang punya komen. MKT nk tnya pulak kpd Tanpa Nama ni, dah tgk ker belum blueprintnya? Klu x tgk lg, jgn dok meraban kt cni, ok?...hihihi

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.