.

.

Pages

CHEGU YANG GAGAL...

Wednesday, February 15, 2012

Assalamualaikum...

MKT rasa bengang kepada salah satu pemimpin atsan PKR iaitu Chegu Bard kerana mempertahankan wartawan Arab Saudi iaitu Hamza Kashgari berkenaan isu menghina Rasullah.

Didalam kenyataan beliau kepada Malaysiakini, beliau membuat kenyataan membuta tuli dengan mengatakan tindakan Kerajaan ini akan menebalkan imej negara yang didakwa agak negatif didalam isu hak asasi dan ketelusan undang-undang.


Apakah salahnya Kerajaan Malaysia menghantar kembali seorang individu yang telah menghina Rasullah kembali ke negaranya untuk menghadapi tuduhan? Pada MKT, tindakan Kerajaan Malaysia adalah bertepatan kerana ianya menunjukkan kepada dunia bahawa di tiada tempat di negara ini untuk pesalah berlindung.

Sedangkan di dalam negara ini pun sudah terlalu banyak masalah yang telah ditimbulkan (khususnya dari juak-juak PKR), inikan pula warga asing? Para pendatang dengan izin atau tanpa izin pun jika melakukan kesalahan akan tetap dihantar pulang melainkan jika negara tersebut enggan menerima, barulah dibicarakan di sini.

Perkara semudah itupun Chegu Bard hendak perbesar-besarkan. Sedangkan ianya tiada kena mengena langsung dengan ahli keluarga beliau. Jangan lah permainkan kebijaksanaan rakyat, kerana kebanyakkan rakyat sudah sedia maklum akan kedangkalan otak Chegu Bard berfikir...

P/S dari MKT : Dari Chegu Bard dok sibuk hal Kerajaan, bukankah lebih baik Chegu mengajar kepada anak-anak buah PKR supaya reti sikit tentang adab dan sopan. Itukan lebih baik?...

0 ulasan:

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.