.

.

Pages

ANAK PANDAI TAPI BAPANYA BODOH...

Friday, February 10, 2012

Assalamualaikum...

Terpanggil la pulak rasanya bila ada jugak juak-juak PR memainkan isu MRSM adalah milik mutlak UMNO. Bila dikatakan sebagai bodoh, meraka akan marah. Nak kata bangang pun rasanya sememangnya. Jadi, apakah ayat yang sesuai digelarkan kepada juak-juak ni?

MRSM...Maktab Rendah Sains MARA adalah sebuah sekolah yang diwujudkan di bawah Akta Majlis Amanah Rakyat bil 20 1966 sebagai satu usaha untuk mencapai matlamat MARA dalam bidang latihan dan pendidikan yang berakar umbi dari Persidangan Kongres Ekonomi Bumiputera tahun 1965 dan 1968. Seterusnya dalam usaha MARA untuk melahirkan cendiakawan bumiputera yang maju dan berdaya saing dalam era teknologi maklumat ini.


Ianya adalah milik MARA. Ianya bukannya milik UMNO atau PAS. PKR dan DAP lagilah jauh sekali. Tetapi bila isu anak Nizar masuk MRSM digembar gemburkan oleh blogger pro Kerajaan adalah kerana sebelum ini PAS beria-ia mengatakan UMNO ni assobiyah la, kafir la. Jika dah assobiyah buat apa masuk ke MRSM? Bukankah MRSM itu adalah untuk bangsa Melayu SAHAJA? Bukankah PAS bertunjangkan Islam? Bina sebuah sekolah yang datangnya dari hasil derma fisabilillah PAS dan belajar di situ. 

Sememangnya MRSM untuk rakyat tetapi siapa yang mengembleng idea untuk penubuhannya? PAS ker? Tak pun PKR atau DAP? Haram seorang pun wakil-wakil mereka tidak kemukakankan idea. Selepas itu suka-suka hati sahaja mengaku MRSM adalah hasil idea mereka. 

P/S dari MKT : Anak-anak Pakatan Rakyat tidak salah nak masuk belajar cuma bapa-bapa mereka ni jenis yang kurang ajar mulutnya. Lain kali, khusus untuk bapa-bapa Pakatan Rakyat ni, jagalah kata tutur, jangan tahu ludah kepada  Kerajaan selepas itu jilat balik ludah beserta kahak-kahaknya sekali... Tu pun dok kata Kerajaan zalim lagi?..

















0 ulasan:

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.