.

.

Pages

21HB FEBRUARI...SEJARAH BAKAL DITEMPA

Saturday, February 18, 2012

Assalamualaikum...

21hb Februari 2012..Tarikh dimana ramai rakyat negeri Kedah menunggu dengan penuh debaran. Tarikh dimana penuh dengan kejutan baik kepada Kerajaan PAS Kedah mahupun rakyat Kedah yang prihatin dengan  Islam. Ianya satu tarikh yang bakal menjadi sejarah samada agama Islam akan terus dipertahankan ataupun terus dicabuli dan digadai.

Bakal menjadi sejarah?
21hb Februari 2012..Tarikh dimana keputusan Mahkamah Tinggi Negeri Kedah akan membuat keputusan samada akan menerima keputusan Kerajaan Negeri Kedah untuk merobohkan Madrasah Salihiah ataupun tidak. Jika ianya dirobohkan maka ianya akan menjadi sejarah dimana keselamatan tanah-tanah wakaf seluruh negara adalah tidak akan selamat lagi untuk para pemunya tanah membuat pahala deposit untuk Akhirat. Kerana jika keputusan Mahkamah menyebelahi Kerajaan Negeri Kedah secara tidak langsungnya memberi satu peluang kepada Kerajaan Negeri yang lain akan membuat perkara yang serupa kepada tanah wakaf.

Jika Mahkamah meluluskan permohonan untuk merobohkannya maka akan membuktikan segala dakwaan MKT terhadap dua lagi simbol Islam di Alor Setar iaitu Pusat Dakwah Islam Negeri dan Masjid Nagore Pekan Melayu adalah benar.

Apakan nasib Masjid Nagore nanti?
Apakah tindakan juak-juak PAS Kedah dalam mempertahankan simbol Islam ini? Juak-juak PAS mempertikaikan madarasah itu adalah binaan baru dan bukannya berusia 100 tahun lebih kerana ianya telah dinaik taraf beberapa tahun yang lalu. Jadi tiada masalah jika ianya dirobohkan kerana akan dibinakan madrasah yang lebih besar. Tetapi juak-juak PAS ini telah lupa kita bukannya mempertikaikan binaan tetapi hak milik tanah itu dan hasrat pemilik tanah itu yang mahu ianya diwakafkan sebagai tapak madrasah.

Tataplah untuk kali terakhir..Pusat Dakwah
Bagaimana pula dengan cadangan merobohkan Pusat Dakwah dan Masjid Nagore dan akan digantikan dengan tapak letak kereta dan sebuah kompleks Pekan Melayu dan Cina? Tidak ada pula MKT terdengar Kerajaan PAS Kedah akan membina pula sebuah Pusat Islam dan Masjid sebagai gantiannya?

Marilah kita sama-sama bersatu menolak PAS, PKR ataupun DAP semasa Pilihanraya yang akan datang. Kerana jika kita masih mengundi mereka umpama mengundi untuk bersetuju merobohkan lagi dua simbol Islam di Alor Setar iaitu Pusat Dakwah Islam dan Masjid Nagore...

P/S dari MKT : Beri undi kepada PAS, PKR dan DAP adalah satu dosa besar. Kerana beri peluang kepada mereka untuk menggadai lagi kesucian Islam. Maka MKT khuatir kita semua akan jatuh kafir jika masih lagi memberi peluang kepada mereka membentuk Kerajaan lagi...fikir-fikirkanlah...


0 ulasan:

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.