.

.

Pages

MENJAWAB VERSI TOHMAHAN PAS BERKENAAN MADRASAH SALIHIAH

Sunday, January 8, 2012


(klik untuk besarkan)
(klik untuk besarkan)
Kita tinggalkan isu si Anwar GAYS ni dulu. Ada isu yang lebih penting kerana ianya melibakan agama Islam. Agama rasmi negara. Agama anutan kita. Kita kembali kepada isu Madrasah Salihiah dimana pelbagai versi telah direka cipta oleh juak-juak PAS demi survival politik pemimpin mereka.

Rupa-rupanya juak-juak PAS seluruh Malaya ini masih tidak faham rupanya mengapa Badan Bertindak Selamatkan Madrasah Sailihiah (BBSMS) ini begitu berkeras hendak mempertahankan madrasah itu. Sebab itu terdapat pelbagai versi tohmahan.

Pendapat MKT, Madrasah Salihiah itu sepatutnya wujud adalah kerana:

1) Madrasah itu mempunyai nilai nostalgia kepada penduduk yang tinggal disitu.
2) Tanah Wakaf yang hendak dirampas itu sebenarnya diKHUSUSkan untuk pembinaan surau/madrasah bukannya untuk tujuan komersial.
3) MAIK kononnya mempunyai hak amanah wakaf tetapi bertindak memperdagangkan tanah wakaf tersebut. Tidakkah ianya mempunyai agenda yang tersembunyi?
4) Karektor juak-juak PAS juga elemen penting. Selama ini ada ke mereka ini mendengar pendapat mufti-mufti? Fatwa-fatwa Ulamak? Bukankah selama ini mereka selalu ditundukkan oleh orang-orang PAS yang bergelar ustaz, Tok Guru dan Ulamak PAS sahaja? Bila terjadi isu ini, mereka sudah kalih. Sebab ada kepentingan tertentu.
5) Tertera diatas adalah cabutan minit Mesyuarat Jawatankuasa Fatwa Negeri Kedah. Yang menjadi persoalannya, mengapa perlu dibina juga didalam kompleks? Mengapa tidak dikhususkan di atas runtuhan madrasah yang lama?
6) Wang pampasan sebanyak RM1.48juta telah dibayar oleh pemaju kepada MAIK bertujuan mendapatkan tapak baru Madraash tersebut. Tetapi dimanakah wang itu sekarang dan jika MAIK bertujuan mendapatkan tapak baru, mengapa perlu meletakkan syarat kepada pemaju untuk mendirikan surau berasingan atau DIDALAM KOMPLEKS seperti fasal (iii) diatas?
7) Ini adalah bukan perjuangan yang berteraskan politik. UMNO tidak terlibat secara lansung mahupun tidak langsung. Ini adalah perjuangan anak-anak Kedah dan NGO-NGO Islam yang mahu mempertahankan HAK Islam dari dipolitikkan oleh juak-juak PAS.

Itu adalah pendapat peribadi MKT. Yang pastinya juak-juak PAS sekelian Malaya kena cari modal baru untuk terus membohongi rakyat.
(Klik untuk besarkan)
Ini helaian yang juak-juak PAS cuba sembunyikan. Cuba baca dan faham mengapa MKT dan Team Media Kedah (TMK) bergabung juga untuk menentang projek ini. Diharap selepas ini tidak ada juak-juak PAS mengeluarkan pula bahasa-bahasa Arab untuk menegakkan temberang PAS Kedah. Kantoi!!....

Hendak tahu lebih banyak ke'TEMBERANG'nya PAS Kedah sila klik di SINI

ADA OTAK FIKIR JANGAN DIBUAT SUP YEOP...HEHEHEHE

0 ulasan:

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.