.

.

Pages

LEBUH RAYA BANTING-TAIPING SATU KM RM22.3 JUTA DENGAN KONSESI 60THN... JALAN YANG SAMA DI INDIA SATU KM RM10 JUTA, UNTUNG MAHA-FIRAUN KATA KM LIM GUAN ENG !

Tuesday, January 31, 2012


"Kita mahu menuntut kerajaan memberi penjelasan... mengapa Europlus dipilih sedangkan mereka tidak mempunyai rekod prestasi yang terbukti dalam bina-kendali-pindah (BOT) sektor lebuhraya dan pemilik utamanya mempunyai sejarah permasalahan dalam projek perumahan... dan kos lebuhraya 316km ini yang berjumlah RM7.07 bilion atau RM22.3 juta setiap km adalah dua kali ganda kos pembinaan lebuhraya yang sama di India dengan kos RM10 juta setiap km".
sumber blog pro pembangkang

Assalamualaikum,
Baru-baru ini Lim Guan ENG (LGE), Setiausaha Agung DAP telah mempertikaikan Projek Lebuhraya Banting - Taiping yang mencecah kos sebanyak RM22.3 dengan konsesi selama 60 tahun. Walhal di India jarak yang sama hanya menelan kos sebanyak RM10 juta sahaja. Cakap mudahnya, LGE menuduh Kerajaan Pusat yang ditadbir oleh UMNO/Barisan Nasional telah mengaut untung atau ambil komisen.

Jawapan MKT mudah sahaja, ada beberapa jawapan khusus untuk tuduhan liar LGE kepada Kerajaan.

1) Harga tanah di India adalah lebih murah dari di Malaysia
2) Nilai matawang Rupee juga lebih rendah nilainya dari matawang Ringgit.
3) Tenaga buruh di India adalah jauh lebih murah dari Malaysia.

Itu jawapan yang mudah untuk menangkis tuduhan liar LGE didalam isu ini. Sememangnya isu ini nampak ketirisan di dalam Kerajaan yang melibatkan satu projek mega pada mata orang yang percaya bulat-bulat kepada LGE. Jika difikir-fikir kembali maka akan terbit soalan dari hati kita. "Rupanya LGE ini adalah seorang pembohong yang sama tarafnya dengan YDP Gays PKR tu". Memang tiada bezanya. Yang berbeza adalah jenis bangsanya sahaja.

P/S dari MKT : Selidik dahulu sebelum menerima pakai tuduhan-tuduhan dari sesiapapun Pemimpin Pakatan Rakyat. Kerana setiap lafaznya adalah dusta semata-mata.

1 ulasan:

Anonymous said...

Harga RAMAS NENEN PUN MAHAL Kata kat dia di Malaysia ni...

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.