.

.

Pages

DARI LANGKAWI...PENGEMIS DANA PILIHANRAYA PAS SUDAH DATANG

Saturday, January 28, 2012


Betapa sengkeknya PAS hingga sanggup dengan muka tidak malunya menadah tangan melancarkan kutipan derma "DANA PILIHANRAYA" pada 31hb Januari 2012 ini. Dibawa turun aset liabilitinya ke Langkawi iaitu Al-Sheikh Mat Sabu wal Komunis untuk melaksanakan misi 'mengemis' ke atas penduduk-penduduk Langkawi khususnya para-para penyokong PAS tegar.


Sudah-sudahlah alasan kutipan dana Piliharaya ini. Rakyat bukannya tidak tahu betapa rakusnya PAS menyimpan duit untuk tujuan itu. Rakyat juga bukannya tidak tahu berapa banyak tauke-tauke Cina DAP yang telah menjadi 'funder' kepada PAS semasa PRU ke-12 lalu. Sebab itu apa sahaja tauke-tauke Cina DAP ni minta, diberikan sahaja bila sudah memerintah Kerajaan Negeri. Hingga sanggup menjual simbol Islam di Jalan Kangchut untuk menunaikan janji. 

Mereka sudah lupa bahawa kehadiran mereka ke sini adalah sebuah Kerajaan dan bukannya atas tiket pembangkang. Sebagai sebuah Kerajaan mereka sepatutnya memberikan dana kepada rakyat dan bukannya mengemis dari rakyat.

Bak kata pepatah...terima kasih daun keladi, bila PAS menang lagi, kami berikan tanah wakaf lagi...

P/S dari MKT : Dengar cerita bakal calon PKR telah membuka kiosk di pasar malam Ayer Hangat dan menjual meja "MAKAN MALAM BERSAMA MAT SABU'. Sengkek sangat dah ke Pakatan Rakyat ni?

4 ulasan:

Anonymous said...

Duit kerajaan negeri untuk kegunaan pembangunan negeri. Duit parti harus keluar dari parti, bukan ambik dari duit hasil pendapatan negeri, haram namanya kalau guna duit untuk kebaikan rakyat tapi disalurkan kepada parti, UMNO guna duit mana? sebelum menulis nilai-nilaikan hasil penulisan anda, kan taik dah terpalit dihidung sendiri

Melayu Kedah Terakhir said...

hehehe...Ada juga juak2 PAS yang tolong pertahankan pembohongan PAS selama ni. Ehemm..UMNO x guna sesen pn dr duit Kerajaan utk biaya kempen politiknya. PAS pn begitu juga tp x kn dh hmpr 50 tahun dok kutip derma, msh jd org susah kot? Hehehe...itu maksudnya mana p duit derma tu? UMNO hnya mnta derma sekali sahaja. Itupun sebab nk p mnta kemerdekaan dr British. Utk makluman, funder PAS,PKR dan DAP cukup byk hinggakan melebihi dr funder BN. Sepatutnya mrk dtg sbg wakli Kerajaan, bukannya wakil dr parti ke Lgkw ni. MKT tulis atas kebenaran bukannya dakyah. Tetapi itulah yg paling perit utk juak2 PR terima...

Anonymous said...

otak tarak la tu....asyik politik ja,mana ada masa nak buat kerja...so kutip la duit rakyat...bila harga barang naik hangpa menyalak!!!!tp bila ,mai puak2 pembohong nu hangpa bg duit kat dia pula...tak pula hangpa menyalak...

Anonymous said...

bakal calon PKR pun dah pandai buka kiosk, komisen 25% kot, ya lah dia pun dah jadi penganggur la ni... kesian kesian, ada keja elok2 pi dok jadi lagu tu... tak pa lah asal bahagia... Hidup PKR!!!..

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.