.

.

Pages

SALAH KERAJAAN UMNO LAGI?

Monday, December 19, 2011

Keruntuhan remaja Melayu terutamanya di kawasan Bukit Bintang, Kuala Lumpur makin menjadi-jadi kebelakangan ini. seperti video diatas, pasangan bukan muhrim Melayu bercumbu-cumbuan didepan khalayak ramai. Siapa sepatutnya disalahkan? Kerajaan juga ker? Atau ibu bapa?

Pada hari ini MKT hendak mengajak para pembaca blog MKT yang budiman untuk menilai sejauh mana akhlak remaja Melayu di bandaraya Kuala Lumpur. Di negeri-negeri lain tu, ketepikanlah dulu,

Salah siapa sebenarnya? 

Kerajaan? Kerajaan sudah memberi ilmu kepada kita dari kecil hinggalah ke besar. Pihak Kerajaan sudah menyediakan tadika, sekolah rendah, sekolah menengah hinggalah ke peringkat yang lebih tinggi. Apakah para-para remaja ini tidak menggunakan akal untuk berfikir? Kerajaan juga telah menyediakan asas agama kepada setiap rakyat di negara ini. Tidak kiralah samada rakyat itu beragama apa sekalipun. Mengapa masih juga ada masalah sosial remaja yang agak kritikal? 
Kerajaan sudah sediakan tanda amaran, penguatkuasaan di semua premis hiburan dan perjudian. Hakikatnya, Kerajaan sudah terlepas dari tanggungjawab di hadapan Yang Maha Besar di negeri Akhirat nanti. 
Kita harus faham mengapa Kerajaan meluluskan juga permit-permit hiburan dan perjudian di negara ini. Kerana di negara ini mempunyai pelbaai bangsa dan agama. Kita, khususnya masyarakat Melayu Islam, janganlah mementingkan diri sendiri kerana bukan kita sahaja yang tinggal di negara ini. Bangsa-bangsa lain juga mahukan hiburan. Terutama bangsa yg bukan beragama Islam. Jadi, jika berlakunya masalah sosial remaja di negara ini, sepatutnya TIDAK PERLU dilibatkan dengan Kerajaan.

Ibubapa? Pendapat MKT, ibubapa adalah tenaga pengajar yang pertama pada setiap insan yg dilahirkan didunia ini. Jika silap ajaran ibubapa, maka secara langsungnya masa hadapan anak-anak juga akan tersilap. Pernahkah kita bertanya khabar tentang anak-anak? Dengan siapa dia berkawan? Dengan siapa dia keluar? Tepuk dada tanyalah iman. MKT tidak tahu sejauhmana anda abaikan anak-anak anda tetapi Tuhan Maha Mengetahui punca dan sebab mengapa anak-anak anda menjadi sepeti apa yang terjadi pada hari ini.

UNTUK MAKLUMAN, VIDEO DIATAS DIAMBIL 
DI KAWASAN BUKIT BINTANG, KUALA LUMPUR (KAWASAN DAP)

ADAKAH UNIT AMAL PAS TIDAK BERADA DISITU
UNTUK MENGAWAL MAKSIAT YANG BERLELUASA?

TAKKAN ITU PUN KERAJAAN UMNO HENDAK JAGA PULA?
ITUKAN KAWASAN YANG DIMENANGI OLEH PAKATAN RAKYAT

Ini mesti pengikut2 PAS sebab orang PAS suka berketayap

ADA OTAK GUNA
JANGAN DIBUAT SUP

RENUNG-RENUNGKANLAH








2 ulasan:

reaper said...

tolong attacth vid ni kat media..supaya orang tau ada jgak anak mlyu yang xtau adap...ini bukan luar negara..ini malaysia.

Unknown said...

Dah attach dh pn....maybe anda tidak perasan...

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.