.

.

Pages

NFC ADALAH SATU PEMBOHONGAN...

Monday, December 26, 2011


 NATIONAL FEEDLOT CORPORATION (NFC) sebenarnya adalah sebuah syarikat ternakan lembu yang beroperasi di Selangor.

Baru-baru ini NFC sudah menjadi buah mulut jahat juak-juak Pakatan Rakyat mengatakan yang NFC telah membeli satu unit KONDOMINIUM  di Bangsar. Benar...sememangnya benar. Jangan dilupa Bangsar adalah kawasan elit. Kawasan orang-orang kaya. Kondo itu juga dibeli dengan harga 1 juta ++.


Tapi yang tidak benarnya adalah pembohongan PR untuk menunujukkan betapa buruknya Kerajaan. Tindakan NFC adalah untuk pelaburan jangka panjang. Ini dinamakan 'money makes money'. Bukannya berjoli-joli.


Jika simpan didalam bank pun tidak akan mendapat untung sebanyak itu dalam setahun. Apa salahnya beli kondo itu dan disewakan? Hasil sewaan itu masuk kedalam akaun NFC juga. 
Berapa kadar faedah jika simpan di dalam bank untuk setahun setahun? Habis tinggi pun 4% setahun.

RM 250,000,000 X 4% = RM 10,000,000/setahun

Jika dibeli kemudiannya disewakan pula :

Beli cuma RM1,500,000
Sewaan bulanan : RM3,000 X 12 bulan = RM36,000

Jangan lupa

* Pembelian ini adalah pelaburan jangka panjang.
** Bukan semua duit pinjaman itu digunakan untuk membeli sebiji kondo itu. Masih ada bakinya...

5 ulasan:

Anonymous said...

Saya fikir saudara penulis tidak bermaklumat. Ladang NFC terletak di Gemas, N. Sembilan bukan Selangor. CEO NFC sendiri dah sahkan pembelian kondo. Saudara tidak ada maklumat yang sahih bila menulis.

Unknown said...

hehehe...terima kasih atas maklumat saudara. Sebenarnya penulis tahu dan ini sebagai provok kpd penyokong2 pembangkang....hehehehe

Anonymous said...

Nak main psiko ker nak defend benda yg mmg x kena..saudara tulis la benda yg betul..x perlu menegakan benda yg fakta nya x mampu d sangkal..baru org hormat..kak jat...kak jat...berani buat berani tggung..

Unknown said...

Bukan defend perkara yg salah...Ini namanya provok. Klu korang sudah tahu perkara yg sebenarnya, tetapi mengapa nk dangkalnya pula? Terimalah kenyataan yg isu ini adalah rekaan PR. Mengaburi rakyat dgn perkara2 yg disembunyikan

Anonymous said...

sebagai provok je..? ish ish

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.