.

.

Pages

KERAJAAN BN YANG ZALIM?....ZALIM KER?

Friday, December 30, 2011

76 orang peniaga kecil Bumiputra Langkawi berasa syukur kepada Illahi dan berterima kasih kepada Kerajaan Barisan Nasional kerana sumbangan peralatan perniagaan sempena Program AZAM (Akhiri Zaman Miskin) yang dirasmikan oleh YB Dato' Paduka Abu Bakar bin Taib di Pekan Kuah.

Peralatan itu juga diserahkan oleh YB Dato' kepada peniaga dan berpesan supaya berusaha dengan gigih demi mengukuhkan ekonomi bangsa Melayu.

Pn.Mariyam bt.Othman
Ketua Wanita UMNO
Langkawi
Menurut Ketua Wanita UMNO Langkawi, Pn. Mariyam binti Othman, peruntukkan sebanyak RM250,000 telah dibelanjakan untuk membeli peralatan-peralatan tersebut. Sebanyak 75 permohonan telah diterima dan ditapis dan yang paling mengembirakan adalah kesemua permohonan itu telah diluluskan.

Zalim lagikah Kerajaan?

Kerajaan sudah memperuntukkan sejumlah wang menjaga kebajikan rakyat dari disahkan mengandung hingga ke akhir hayat rakyatnya. Dari mula bersekolah hingga ke Universiti. Dari peniaga kecil-kecilan menjadi besar-besaran.

Yang MKT pelik adalah disebabkan sesuatu isu yang tidak memuaskan hati sesetengah individu terus sahaja melupakan segala jasa. Difitnahnya Kerajaan zalim. Dari mula merdeka sehingga hari ini...Zalim sungguh...

Gambar-gambar sekitar program AZAM Langkawi.

YB Dato Paduka Abu Bakar
menyerahkan peralatan perniagaan
kepada peniaga Bumiputera
Gerai jualan makanan
Mesin jahit
76 peralatan perniagaan berjumlah
RM250,000
Antara peserta AZAM Langkawi
Salah seorang peserta AZAM
Gerai menjual Ice Blend
Fikirlah sejenak...ayah mana yang tidak pernah memarahi anaknya? Ibu mana yang tidak pernah meleteri anaknya? Dan fikir lagi, ibubapa mana yang tidak pernah melakukan kesilapan? Itu persepsi keluarga. Bagaimana pula dengan Kerajaan dimana ianya satu skop yang luas?

0 ulasan:

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.