.

.

Pages

KEADILAN YANG SEBENAR UNTUK PKR

Friday, December 30, 2011


1) Rakyat Malaysia perlu meletakkan sepenuh kepercayaan kepada institusi keadilan di Malaysia dalam pelbagai kes-kes jenayah. Terutamanya kes liwat si Datuk Seri Anwar Ibrahim Al-Jubury pada 09hb Januari 2012.

2) Seluruh rakyat Malaysia telah menyaksikan adegan-adegan mahkamah dimana prosedur-prosedur itu telah berjalan dengan lancar iaitu pendakwa dan tertuduh diberi peluang untuk membela diri dengan membenarkan memanggil saksi ntuk membela diri. Dari segi luaran telah membuktikan prosedur itu adalah telus dan adil. Jadi tidak timbul dakwaan sistem perundangan dipengaruhi oleh mana-mana pihak.

3) Tindakan Parti Keadilan Rakyat melancarkan Kempen Bebaskan Anwar 901 adalah satu tindakan yang bodoh. Kerana ianya bukan untuk kepentingan seluruh rakyat tetapi hanyalah perjuangan kepada seorang manusia yang tidak memberi manfaat jika dibebaskan.

4) Apa manfaatnya mengadakan demonstrasi jalanan, membuat kekacauan dan menyusahkan kehidupan orang lain ? Adakah mereka yang penyokong-penyokong tegar ini sanggup bergadai nyawa sedangkan si Penasihat PKR itu langsung tidak mempedulikan nasib mereka selama ini? Terjaga sangatkah kebajikan para-para penyokong PKR selama ini? Hanya dengan upah RM200 seorang dan sehelai baju, cukup untuk berkorban apa sahaja. Itukah nilai para-para penyokong PKR? Kalau begitu, memang murah bebenor nilai maruah penyokong-penyokong PKR.

5) Jika keputusan mahkamah mendapati si Penasihat PKR ini BERSALAH. Adakah penyokong-penyokong tegar akan menerima hakikat bahawa beliau seorang manusia yang rendah moralnya dan tidak menuduh mahkamah Malaysia tidak telus?

6) Jika keputusan mahkamah mendapati si Penasihat PKR ini TIDAK BERSALAH. Adakah penyokong-penyong tegar akan menerima hakikat yang mahkamah di negara ini telus?

7) PKR sering menyebut sebagai parti yang ingin menegakkan keadilan tetapi bagaimana pula dengan keadilan di pihak Saiful Bukhari? Apakah keadilan yang PKR maksudkan itu adalah semata-mata untuk si Anwar Ibrahim sahaja? Adakah rakyat Malaysia yang lain tidak layak menerima keadilan?







RENUNG-RENUNGKANLAH

TIADA GUNANYA 
MENGGADAI DIRI DEMI SEORANG HIPOKRIT

TIADA GUNANYA 
MENGGADAI DIRI DEMI SEORANG MUNAFIK




0 ulasan:

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.