.

.

Pages

Friday, December 23, 2011


CITA-CITA ATAU ANGAN-ANGAN?

Cita - cita mereka yang terpendam sekian lama memang telah dijangka. Orang Cina telah menyusun strategi untuk merampas kuasa dari Orang Melayu setelah kuasa ekonomi dimonopoli oleh kaum mereka. Gerakan demi gerakan secara senyap telah dibuat orang Orang Cina untuk menidakkan kuasa orang Melayu. Mereka mempelajari teknik politik secara halus dari parti PAP yang berpengkalan di Singapura. 

Tidak hairanlah suatu hari nanti kuasa politik boleh di beli orang - Orang Cina dengan menaja beberapa orang pemimpin Melayu yang berpengaruh untuk memecahbelahkan perpaduan dikalangan kaum terutama Orang Melayu.
  
Hasrat mereka lebih terserlah pada PRU ke 12 dimana banyak kerusi di bandar - bandar besar jatuh ke tangan mereka, ini disebabkan kebodohan orang-orang Melayu yang berada di dalam PKR dan PAS. Banyak kawasan - kawasan pengundi Cina jatuh ketangan DAP, Orang - Orang Cina tidak mengharapkan MCA menjadi sebuah parti yang boleh berkuasa untuk Orang Cina. Mereka nampak DAP lah sebuah parti yang mampu membawa Orang Cina untuk berkuasa di Negara ini.

Bagi pendapat MKT, parti yang paling bangang adalah parti PAS. Setuju? Ini adalah kerana PAS telah berjaya mengkabulkan segala cita-cita DAP. Selama ini DAP begitu payah hendak mendapatkan hatta 1 undi dari Melayu kerana dasar sosialisnya. Hari ini sudah berjuta anak bangsa Melayu sudah menyokong fahaman mereka.

Mereka tidak perlu bersusah payah berkempen, tidak perlu jual janji. Yang penting sokongan daripada masyarakat Melayu bertambah.

Sememangnya MKT kecewa dengan pendirian PAS sekarang ini. 
Tetapi MKT lebih kecewa dengan pengikut-pengikut taksub PAS kerana sudah jelas lagi bersuluh PAS mempermainkan agama Islam demi politik sempit...

Wallahualam...









0 ulasan:

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.