.

.

Pages

EMPAYAR MELAYU AKAN PUPUS

Saturday, January 18, 2014


Tiba-tiba terdetik di hati apabila melihat satu gambar (dibawah) terpampang di mata Ibnu. Sayu hati ini melihat keadaan sebuah negara yang mewah, aman dan serba serbinya lengkap tetapi akhirnya tumbang akibat hasutan dan permainan saraf anasir-anasir luar kepada rakyat negara itu.



Terpanggil rasanya Ibnu untuk menulis setelah sekian lama mendiamkan diri bila melihat rakyat di negara ini sudah mula menghadam setiap hasutan dan permainan saraf yang didalangi oleh anasir luar dan dimainkan oleh sesetengah pemimpin negara ini.

Dengan permainan kenaikan harga barangan keperluan dan barangan BUKAN keperluan, dengan permainan akidahnya, dengan permainan perkaumannya, semua ini menjurus kepada satu keadaan dimana negara berkemungkinan terpaksa menelan kenyataan "kita bakal lalui sepertimana gambar diatas".

Sejenak Ibnu menarik perhatian pembaca, Libya, dibawah pemerintahan diktator (kononnya) berjaya mengubah lanskap sebuah negara yang tandus menjadi sebuah negara yang subur dan kaya. Dengan bermodalkan bahan api iaitu minyak, beliau berjaya membawa Libya ke mata dunia.

Pada mulanya permainan saraf dimainkan hanya untuk memburukkan Presidennya iaitu Muammar Gaddafi (Allahyarham) dengan mengaitkan beliau dengan keganasan antarabangsa. Tapi nampaknya, rancangan itu tidak sesempurna yang dirancangkan maka diubah pula strategi dengan menghasut rakyat agar membenci pemerintah.

Nah! Hasilnya bersamaan 21hb Ogos 2011, pemerintahan Gaddafi tumbang oleh gerakan pemberontakan rakyatnya.

Tetapi apa yang Ibnu hendak tekankan disini adalah apa sudah jadi Libya selepas itu dan apakah relevannya keadaan disana dengan negara kita?


Sudah menjadi adat, tiada satupun peperangan samada diserang dari luar ataupun dari dalam, negara itu akan mengalami proses damai sesegera yang mungkin. Ekonomi merundum, politik tidak stabil dan sudah pastinya pembangunan infrastuktur sudah hancur luluh dek bedilan mortar.

Mungkin ada dikalangan rakyat kita mahukan sedemikian. Hanya terhadam hasutan murahan sesetengah pemimpin maka mereka cuai dan lupa akan sejarah sahih apa yang berlaku di Libya. Itu tidak termasuk di Iraq, Syria, Palestin dan lain-lain negara yang terlibat dengan kancah peperangan.

Demi dendam, demi ketidakmatangan politik dan demi kedunguan maka sanggup mereka turun berdemo untuk menjatuhkan pemerintahan sah sekarang. Pada hal, mereka mempunyai peluang iaitu setiap 5 tahun maka pilihlah kerajaan mana yang sesuai. Tidak perlu budaya yang bisa memporak perandakan negara sehingga terpaksa mengambil tempoh yang panjang untuk membaikinya semula.


Itulah salah satu permainan saraf pihak-pihak anasir luar yang mahu merobek kestabilan ekonomi dan politik negara ini. Mempergunakan apa sahaja peluang yang ada demi untuk melihat empayar Malaysia tumbang maka dengan secara tidak rasminya empayar Melayu terakhir didunia akan pupus di telan zaman.

Wallahualam...

6 ulasan:

Anonymous said...

tak perlu pergi jauh,lihat saja di jalan TAR K.L kebanyakan premis perniaagan dan arked2 telah dikuasai warga asing termasuk pekerjanya sekali...yang tinggal bagi melayu adalah nama jalan tersebut...melayu merempat di negara sendiri.. jangan kata anak2 melayu memilih pekerjaan tapi mereka tidak diambil bekerja oleh warga asing tersebut yang lebih suka mengambil warga Indon sebagai pekerja mereka...apa guna negara kaya jika hasil ekonominya milik warga asing...

Anonymous said...

sejarah melaka akan berulang , melayu bantu musuh hinakan melayu ! melayu tewas ditangan melayu ,
pun tak apa , bangsa melayu sudah terlalu lama dibuai keamanan dan kemewahan , keseronokan dan disubsidi oleh kerajaan ,
mungkin melayu sudah puas dengan keamanan, nak rasa macamana hidup merana dan merempat, nak rasa macamana nak hidup didunia perang , nak rasa dan nak lihat mayat sana sini ..

teruskanlah melayu, alang2 hancur biar pupus , biarlah pupus dan terhina bangsa melayu hingga kiamat, aku ni dah tua ..bila2 masa akan mati, kamu yg masih muda dan segar bugarlah yang akan merasainya kelak , selamat terhina dibumi sendiri !!

Unknown said...

Angka Ramalan, Jitu Dan Akurat SGP/HKG 2d 3d 4d yang bisa anda menangkan silahkan anda hub <eyang woro manggolo di 082-391-772-208 Atau angka yang di berikan eyang benar2 jebol langsung 6D tak saya sangka saya menang 250 jt sudah 3 kali putaran berturut-turut saya menang sudah banyak yang lain tapi tidak ada bukti hanya eyang lha yang bisa membuktikan angka nya eyang saya sangat berterimah kasih eyang.

Unknown said...

j794l5deurr043 realistic dildos,penis rings,sex toys,sex chair,sex chair,sex toys,vibrators,vibrators,dog dildo c742a9akzob541

Unknown said...

u078w6vteyr075 male sex toys,dildo,wholesale sex toys,sex doll,dildos,penis rings,dildos,double dildos,cheap sex dolls l495y2vjdbl007

Anonymous said...

f017h1lvdtw375 female sex toys,pink dildoe,anal sex toys,vibrators,realistic dildo,anal vibrators,double ended dildo,small dildo w714y7feapf753

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.