.

.

Pages

ADA AGENDA TERSEMBUNYI KA?

Monday, September 3, 2012


Nampaknya pihak Kerajaan Negeri  dibawah pentadbiran Pakatan Rakyat begitu mempertahankan pengusaha-pengusaha feri di Langkawi. Walaupun beratus-ratus (mungkin ribuan) aduan telah diutarakan tetapi malangnya tiada tindakan susulan telah dibuat.

MKT terdengar desas desus yang mengatakan Pejabat Menteri Besar telah menghantar rombongan staff-staffnya untuk semata-mata bercuti di Langkawi. Hotel yang menjadi pilihan pula adalah MyHotel yang dimiliki oleh salah sebuah syarikat pengusaha perkhidmatan feri di Langkawi.

Sebanyak 16 buah bilik telahpun diambil selama 3 hari 2 malam yang telah menelan kos sebanyak RM4,352.00 dan MKT juga dimaklumkan kos tersebut adalah diambil dari akaun Kerajaan Negeri.

Memang satu jumlah yang sikit tetapi seperti ada yang tersirat dari yang tersurat.

Persoalannya...adakah ini sebagai suapan daripada pihak pengusaha feri kerana Kerajaan negeri telah bertindak mempertahankan konsortium mereka disaat warga Langkawi diambang api kemarahan kerana layanan buruk perkhidmatan feri mereka sebelum ini?

Mengapa pula hotel tersebut yang menjadi pilihan sedangkan terdapat banyak hotel yang tidak terikat dengan isu yang ditimbulkan baru-baru ini.

Apakah ada agenda tersembunyi yang cuba dikaburi daripada pengetahuan rakyat?

Minta pihak Pejabat Menteri Besar dapat memberikan penjelasan berkenaan perkara ini.

Artikel ini bukannya hendak memFITNAH cuma sekadar bertanya agar rakyat tahu kemana wang rakyat negeri Kedah dibelanjakan sahaja....Tak salah, kan?

1 ulasan:

Anonymous said...

Salam, kenapa kerajaan biarkan Feri Langkawi di konsortiumkan utk kayakan taukeh2 Cina Kafir ini??

Mereka peras ugut rakyat dgn perkhidmatan low class tp dgn tambang yg cukup mahal. Cuba bayangkan sebuah feri yg penuh dengan muatan 250 orang satu trip padahal feri hanya pakai diesel, kos maintainace lebih murah dr sebuah bas eskpres krn tiada tayar, kurang friction.

Mereka seperti KEBAL dan berkuasa dr kerajaan. Feri LADA dahulunya boleh jd alternatif tp malangnya telah bangkrap. Akhirnya penduduk Langkawi atau pelancong tiada pilihan melainkan terpaksa naik Feri Ventures Services yg mengaut keuntungan menggunakan Feri2 uzur rejected dr Labuan dan Sarawak.!

Kenapa org Kedah ni lambat bertindak..? Xperasan kah sudah 10 thn feri buruk yg sama digunakan tp tambang melambung gila2.. ini lah taktik CINA KAFIR!!

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.