.

.

Pages

KENALILAH PEJUANG ISLAM DAN PEJUANG DAJJAL

Wednesday, April 11, 2012



Terdapat banyak kumpulan pejuang Islam dan pengganas Islam wujud didunia ini. Ada yang benar-benar memperjuangkan dasar kumpulan dan ada pula yang memperjuangkan nafsu serakah masing-masing.

Mari kita lihat antara 5 kumpulan Islam yang benar dengan perjuangan mereka dan yang memperjuangkan yang palsu dalam perjuangan.
HEZBOLLAH
Salah satu kumpulan Islam yang dianggap paling berbahaya di dunia. Kumpulan pengganas ini berpusat di Lebanon, tetapi juga wujud di Iran dan Syria. Orientasi utamanya adalah memerdekakan negara-negara Syiah dari penjajahan Amerika Syarikat.

TALIBAN
Taliban adalah organisasi kumpulan Islam yang ditubuhkan oleh suku Pashto dengan sokongan beberapa negara Islam seperti ArabChechenUzbekTajik Punjabi. Sebahagian besar anggotanya adalah mahasiswa. Tujuan utamanya adalah menghalau penaklukan tentera NATO di Afghanistan dan kawasan-kawasannya.

HAMAS
Singkatan daripada "Harakat Al-Muqawama Al-Islamiah", Hamas adalah kumpulan sosio-politik yang dianggap sebagai pengganas Palestin oleh Israel yang ditubuhkan pada tahun 1987. Organisasi ini ditubuhkan dengan tujuan Jihad dan untuk melepaskan Palestin dari penjajahan Israel. Dikenali kerana pelaku bom bunuh diri yang berani, kumpulan pengganas ini secara signifikan disokong oleh Hizbullah untuk membunuh orang awam Israel dan pegawai pertahanan.

AL-QAEDA
Siapa yang tak kenal dengan Al-Qaeda. Kumpulan-kumpulan yang dianggap sebagai pengganas terbesar di antara semua kempulan pengganas di seluruh dunia oleh Amerika dan IsraelKumpulan ekstrimis Islam ini ditubuhkan pada tahun 1989 oleh Osama bin Laden, Kumpulan ini terkenal di seluruh dunia selepas serangan 11 September. Walaupun pemimpin utamanya iaitu Osama dikatakan sudah terbunuhtetapi organisasi ini tetap hidup. 

PARTI AJARAN SESAT (PAS)
Siapakah yang tidak mengenali Parti Islam Sesat (PAS) Malaysia? Kumpulan ini ditubuhkan pada 1951 adalah pemecah perpaduan Melayu Islam di negara Malaysia. Tujuan utama penubuhannya adalah untuk memecah belahkan umat Islam di Malaysia mengikut telunjuk Yahudi. Bersekongkol dengan Dajjal (PKR) dan Syaitan (DAP),  demi untuk memberi kuasa kepada bangsa asing untuk mentadbir Malaysia.   

4 ulasan:

Anonymous said...

baru nak copy tapi tak jadi..prjuangan pas ialah prjuangan yg diteruskan dari nabi S.A.W, diakui oleh ulama terkenal yusuf al qaradawi..

Ibnu Dahlan said...

Perjuangan PAS dahulu, MKT akur sememangnya ikut cara Rasulullah. Tetapi apabila melihat keadaan PAS sekarang, banyak mengikut hala perjuanan Syiah. jadi bagaimanakah saudara boleh yakin dengan perjuangan PAS sekarang?

Anonymous said...

Alasan typical bagi orang-orang seperti ini ... PAS dulu betul, tapi sekarang .... tapi kebanyakannya bila kita tanya balik ... dulu masa betul tu, hang sokong tak, jawapannya tak jugak

Ibnu Dahlan said...

Uihhh...hg silap tu. MKT sebenarnya adalah slh seorg drp penyokong PAS. Selepas itu, nmpk mcm PAS ni dh mula goyang dia punya dasar maka MKT harus akui UMNO/BN adalah the best...

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.