.

.

Pages

KELUHAN SEORANG BLOGGER OTAI PAS YANG KECEWA...

Monday, March 5, 2012

1.Jawatan exco yg menjadi isu skrg ini adalah jawatan dlm pendtabiran kjaan negeri dan bukannya jawatan politik jadi biarlah MB sendiri buat keputusan tentang kedudukan mereka dan Pas pusat dimintak jgn masuk campur.



2.Tindakan AJK Pas Pusat and Pesuruhjaya2 Pas negeri2 dtg berkampung ke Seri Mentaloon mlm ni utk selesaikan masalah exco ini menggambarkan yg MB seolah2 tidak lagi mampu menguruskan pendatabiran kjaan negeri dan ini akan memalukan dan menjatuhkan maruah Ustaz Azizan sbg MB Kedah.

3.Apa pun keputusan mlm ni Ustaz Azizan mungkin terpaksa meletakkan jawatan sebagai MB krn Pas pusat sudah lagi tak percaya kebolehan beliau utk mentadbir kjaan negeri

4.MB Kedah, Ustaz Azizan dipilih oleh rakyat Kedah dan menjadi hak rakyat Kedah bukan hak parti Pas sahaja. Tanpa rakyat Kedah yg mengundi Pas, Pas tak akan bermimpi memerintah Kedah. Rakyat Kedah percaya dan yakin penuh dgn kebolehan Ustaz Azizan untuk mentadbir Kedah dan mereka sayang dan akan berdiri teguh dibelakang Ustaz Azizan utk terus memimpin Kedah. Tindakan pihak2 luar termasuk Pas pusat yg cuba memandai2 campur tangan dlm pendtadbiran kjaan rakyat Kedah boleh mencetuskan kemarahan rakyat Kedah.

5.Tengok isu pemecatan Hassan Ali dari Exco kjaan negeri Selangor keputusan dibuat sendiri oleh MB Dato Khalid tanpa mana2 campur tangan dari Majlis Pimpinan PKR. Majlis Pimpinan PKR atau Anwar Ibrahim sekali pun tidak dtg beramai2 utk nasihati Dato Khalid utk pecat Hassan Ali.

6.Ini menunjukkan pimpinan Pas pusat tidak professional langsung dlm menangani krisis politik di Kedah.

sumber blogger OTAI PAS dari Timur
Ayat diatas adalah MKT petik dari keluhan seorang blogger OTAI Pembangkang dimana beliau menunjukkan kekesalan yang amat sangat terhadap pimpinan PAS Pusat yang begitu ketaq kepala hendak masuk campur hal ehwal pentadbiran Kerajaan PAS Kedah.

Bayangkan, baru sahaja pegang kuasa pentadbiran sepenggal sahaja sudah menjadikan pemimpin-pemimpin PAS mabuk. Bagaimanakah agaknya bila berjaya menawan Malaysia nanti? Silap-silap boleh ada perang saudara. 

Inikah yang dikatakan membangun secara Islam? Mungkin benar jika ianya dikaitkan dengan Islam PAS bukannya Islam yang tulen dan benar. Sebab Islam yang tulen menolak sebarang usaha untuk menjatuhkan pemimpin yang dipilih oleh rakyat dan bukannya kepimpinan PAS Pusat.


2 ulasan:

Anonymous said...

ktingglan bas ke bro..

Ibnu Dahlan said...

HAHAHA....BODOHNYA MANUSIA JUAK2 PAKATAN RAKYAT NI...PERKARA YANG DITULIS ADALAH LUAHAN BLOGGER...HAHAHAHA....BUKANNYA PASAL BAS KE PASAL GETAH KER....NAK PERLI PUN BIARLAH BERANI CKIT HALIM OII...LEN KALI TULIS NAMA, BARU SENANG NK INGAT BETAPA BODOHNYA MANUSIA YANG TULIS KOMEN DIATAS NI...HIHIHI

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.