.

.

Pages

PENJELASAN DENDAM PAS TERHADAP UMNO SEBENARNYA

Sunday, February 19, 2012

Assalamualaikum...

Artikel ini memang sesuai untuk golongan muda (terutamanya juak-juak PAS) yang sering tertanya-tanya mengapa PAS dahulunya pernah bergabung dan kemudiannya ditendang dari Perikatan. Mungkin juak-juak ini telah dipengaruhi oleh dakyah-dakyah palsu PAS mengatakan mereka kononnya dizalimi.

1) Ada perjanjian antara PAS dan UMNO sebelum kedua-dua parti ini bergabung. Antara perjanjian Pas dan Umno sebelum Pas masuk BN , mereka tidak boleh kacau tempat Umno termasuk tidak boleh membuka cawangan-cawangan Pas di mana Umno mempunyai cawangan. Begitu juga sebaliknya. Pada masa itu menteri yang menjaga Felda adalah menteri dari Pas di bawah Kementerian Tanah dan Galian. Pas tidak patuh janji, mereka guna kuasa dan jawatan mereka untuk mengembangkan Pas di Felda termasuk membuka beberapa kawasan Felda baru. Antaranya di Kemahang Kelantan dan di Johor.

2) Menteri besar Kelantan pada masa itu, Dato' Haji Mohammad Nasir telah dilucutkan jawatan oleh PAS dan telah mengakibatkan keadaan huru hara telah berlaku di Kelantan dan memaksa Kerajaan Persekutuan menubuhkan Kerajaan Darurat. Oleh sebab itu, PAS berdendam dan memukul canang sekeliling negeri menyebarkan dakyah-dakyah yang palsu terhadap Kerajaan Persekutuan.

3) Tujuan baik Kerajaan Pusat dan rang Undang-undang yang telah mendapat persetujuan daripada Parlimen itu telah sengaja disalah faham dan disalahtafsirkan oleh pucuk pimpinan PAS. Semua wakil rakyat PAS, telah menolak rang undang-undang penubuhan kerajaan Darurat di Kelantan padahal rakyat Kelantan telah menyambut baik pelaksanaan Undang-undang Darurat.

4) Dalam pilihan raya tahun 1974, UMNO sebenarnya menghadapi kesulitan kerana terpaksa bertolak ansur dengan memberikan beberapa kerusi baru dan kerusi-kerusi tambahan kepada PAS. UMNO terpaksa berbuat demikian semata-mata dengan tujuan hendak mewujud dan mengekalkan semangat kerjasama UMNO dengan PAS demi kepentingan dan faedah rakyat. Tapi apa yang UMNO dapat? Cercaan demi cercaan yang PAS berikan kepada UMNO.

Pas adalah punca sebenar perpecahan umat Islam di bumi Tanah Melayu. Pemimpin-pemimpin Pas adalah ejen-ejen iblis di muka bumi ini yang ditugaskan untuk memecah belah umat Islam.

P/S dari MKT : Hendak nafikan apa lagi wahai juak-juak PAS. Selama ini berapa ramai rakyat yang sudah terpengaruh dengan agenda palsu Islam. Hingga ada yang sudahpun meninggal dunia. Adakah PAS hendak menanggung dosa mereka-mereka ini?....

0 ulasan:

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.