.

.

Pages

MENTERI BESAR KEDAH SUDAH MELUPAKAN TANGGUNGJAWAB SEBENARNYA...

Thursday, February 23, 2012

Assalamualaikum...

Inilah rupa dan gayanya pemimpin-pemimpin PAS yang sebenarnya. Pijak semut pun tidak mati.. Dari segi luaran nampak begitu gah alimnya tetapi dari segi dalamannya adalah munafik.
MKT ada terima satu laporan terbaru mengenai Menteri Besar PAS Kedah iaitu Ustaz Azizan telah mengabaikan tanggungjawabnya sebagai pemimpin rumahtangga terutamanya terhadap isteri no.2 dan anaknya. Inilah yang diperkatakan oleh baginda Rasullah kepada golongan suami dimana pada Hari Akhirat nanti akan berjalan senget bahunya sebelah. Ini disebabkan ketidakadilan dalam perkahwinan.
Anak Ustaz Azizan ini adalah pelajar yang bermasalah di salah sebuah sekolah menengah di sini. Dengan masalah ponteng kelas, bercampur gaul dengan pelajar-pelajar kecundang dan pelbagai lagi masalah yang telah ditimbulkan hingga memalukan ayahnya sebagai seorang Menteri Besar yang berkalber di Kedah. Menurut empunya ceritanya, anak beliau boleh dikategorikan didalam golongan derhaka lah kerana telah membuat pelbagai karenah yang menyusahkan ibunya semasa ketiadaan ayahnya.
Persoalan yang timbul ialah, dimanakah kredibiliti Ustaz Azizan sebagai seorang bapa yang wajib mengepalai dua bahtera perkahwinan? Jika bahtera ini pun tidak dapat dikawalnya, bagaimana pula hendak mengepalai sebuah Kerajaan?

Hendak bagi tutup cerita, Ustaz Azizan telah menghantar anaknya ke sebuah sekolah pondok. Kononnya hendak menutup arang yang telah anaknya conteng dimuka beliau. Sepatutnya Ustaz Azizan tidak boleh menjadikan alasan sibuk sebagai Menteri Besar untuk mengabaikan keluarganya. Pada MKT, menjaga keluarga lebih besar ertinya dari menjaga sebuah Kerajaan.

Lagipun bukankah ramai antara exco-exco Kedah yang lebih berminat hendak mengantikannya? Kerusi Panas tu...hihihi... Takkanlah tak ada seorang pun yang 'winnable candidates' kot?

P/S dari MKT : Dengar cerita Ustaz Azizan pakai kereta mewah dan anak isterinya (dua-dua) pula hanya menaiki Viva saja. Maklumlah... bukankah beliau itu zuhud...hihihi... 
(dan sudah pastinya juak-juak PAS Kedah akan tuduh ini adalah fitnah, betul tak? Alasan lapuk..)

2 ulasan:

Anonymous said...

dia beli keta mewah guna tu duit sapa ?

Ibnu Dahlan said...

Duit UMNO kot...hihihihi....(alsan maintain juak2 PR)

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.