.

.

Pages

KEBENARAN YANG PAYAH JUAK-JUAK PAS TELAN

Sunday, February 12, 2012

Assalamualaikum...
Tertarik MKT bila mendengar ceramah Ustaz Kazim semasa Ceramah "Bersatu Selamatkan Akidah Umat Islam" di Perak baru-baru ini.

Didalam ceramah tersebut, beliau meyeru kepada masyarakat sekeliling dan rakyat Malaysia secara amnya agar jangan terlalu mempercayai membuta tuli segala dakyah pihak pembangkang. Ingat...pejuangan kita untuk Allah dan Islam. Segala yag salah, kita perbetulkan dan yang betul kita beri sokongan. Beliau juga menyeru agar umat Islam Melayu bersatu dibawah satu panji.

Beliau juga memberikan contoh kepada masyarakat, adakah kerana satu dua masalah yang timbul, perlukah kita melepaskan segala keselesaaan yang dinikmati pada hari ini. MKT bersetuju dengan pendapat ini, kerana Kerajaan UMNO/BN bukanlah satu Kerajaan yang sempurna tetapi takkanlah satu dua perkara yang menjolok mata terus dibuang? Selepas itu kita ambil pula satu Kerajaan yang belum pasti lagi tahu sejauhmana ketelusan pentadbirannya. Lihat sahaja kegagalan Kerajaan PAS Terangganu pada masa yang lalu. Sekadar memerintah sebuah negeri tidaklah sepayah memerintah satu negara. Jika negeri pun tak dapat mentadbir secara baik, bagaimanakah jika satu negara?

Antara lain ceramahnya berkait rapat dengan sikap atau perangai orang-orang PAS. Perkataan maki hamun, cercaan, hina menghina adalah satu budaya yang sebati. MKT rasa jika hendak melayakkan seseorang menjadi ahli PAS, wajib menjalani ujian makian kot? Sebab itulah makanan harian juak-juak PAS ni.

P/S dari MKT : Selama ini MKT rasa MKT sahaja yang dok rasa juak-juak PAS kurang ajar, sekarang terbuktilah. Ada juga manusia yang bersependapat dengan MKT....alhamdulillah...

0 ulasan:

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.