.

.

Pages

JUAK-JUAK PAKATAN RAKYAT ADALAH ANAK MURID YAHUDI..?

Thursday, February 23, 2012

“Wahai Rasulullah! Kaum Yahudi adalah puak yang paling kuat berdusta. Mereka jika tahu aku menganut Islam mereka akan menuduhku bukan-bukan. Sembunyikanlah aku di sisi engkau dan hantarlah orang bertanya pendapat mereka mengenaiku”. Maka Rasulullah pun menyembunyikannya dan menghantar orang memanggil golongan Yahudi lalu mereka pun datang. Rasulullah s.a.w bertanya mereka: “Apakah kedudukan Abdullah bin Salam pada pandangan kamu?” Jawab mereka: “Dia orang yang terbaik di kalangan kami, anak orang terbaik. Pemimpin kami, anak pemimpin kami. Ulama kami, anak ulama kami”. Sabda Rasulullah: “Apakah jika dia menganut Islam, kamu akan turut menganut Islam?”. Jawab mereka: “Allah lindunginya dari perkara tersebut”. Sabda Rasulullah: “Wahai Abdulullah bin Salam, keluar dan beritahulah kepada mereka”. Abdullah bin Salam pun keluar dan berkata: “Aku menyaksikan bahawa tiada ilah melainkan Allah dan Muhammad Rasulullah”. Lantas mereka berkata: “Dia orang yang paling jahat di kalangan kami, anak orang yang paling jahat. Orang yang paling jahil di kalangan kami dan anak orang paling jahil”. Kata Abdullah bin Salam: “Aku telah beritahu wahai Rasulullah! Bahawa Yahudi adalah kaum yang kuat berdusta”. (Riwayat Ahmad dan al-Bukhari).

Assalamualaikum...


Tajuk diatas adalah agak provokasi dan keterlaluan kot tetapi ada dalilnya mengapa MKT menulis sedemikian. Ini adalah kerana mengikut riwayat Rasullah di atas, sahabat baginda iaitu Abdullah bin Salam adalah salah seorang pemuka berbangsa Yahudi. Beliau telah menceritakan kepada baginda Rasullah berkenaan keburukkan bangsa Yahudi. Sebelum puak-puak Yahudi tahu Abdullah bin Salam menganut Islam, dipujinya melangit tetapi apabila mereka tahu tentang keislaman beliau maka terjadilah perkara yang sebaliknya.
Baik..Cuba para pembaca imbas kembali sudah berapa banyak pemimpin yang telah keluar dari PAS, PKR dan DAP dan telah ditohmah seperti bangsa Yahudi kepada Abdullah bin Salam? Tiada satupun perkataan yang baik telah keluar dari mulut juak-juak ini. Kesemuanya adalah berunsur cercaan, hinaan dan makian yang melampau. Tidak samakah juak-juak ini seperti bangsa Yahudi?


Betul atau tidak? Terbaru para pembaca boleh lihat bagaimana dihinanya Dr. Hassan Ali, sedangkan semasa beliau mengistiharkan menyertai PAS begitu riuh satu negara menyambutnya. Sekarang, apa yang Dr. Hassan Ali dapat? Bukan pujian malahan cercaan oleh seluruh juak-juak Pakatan Rakyat.


Inikah cara didikan Islam yang diamalkan oleh juak-juak ini? Mungkin Tok-tok Guru lupa hendak membezakan adab Islam dengan adab Yahudi...hihihi...




5 ulasan:

Anonymous said...

Bebas
Aku naik bas
Tiba-tiba terbabas
Masuk wad dua belas
Duit pon kena kebas

Fantasi Terlampau. Bikin malu kaum melayu aja. Rasanya mamat nie lulusan SRP aja kot. Kalo Doctor, engineer takkan sebodoh blogger nie. Fakta ZEEEEEEEROOOOOO. Rosak la UMNO ada penyokong mcm nie. Najib pon xngaku ni melayu mana daaa. ekekeke

MatProyo said...

Bodoh gila mamat yg tulis artikel ni. Kelakar. Org macam ni lah yg membantu meranapkan lagi UMNO. Kesian.

Nasihat aku, kalo setakat menulis bodoh macam ni dengan nafsu jahat ko tu, ko ingat orang suka dengan tulisan ko? Hahaha.. bangang..

Ibnu Dahlan said...

Hihihi...inilah jenis Melayu Yahudi tulen...juak2 PR yg x sedar diri. Ni bukannya fantasi tp kenyataan...kiranya ko ni nk nafikan ttg riwayat Rasullah di atas ker? Riwayat itu jelas dok citer ttg perangai Yahudi...x sama ker dgn juak2 PR skrg ni?

Ibnu Dahlan said...

Hihihi...MKT rasa lebih baik ko tukar nama ko ke Mat Poyo lg bagus la...Hnya org yg berfikiran terbuka je yg boleh faham apa yg MKt tulis, setakat otak jumud mcm ko ni, x pyh ler...X rugi sesen pn klu x baca...hihihi...Bangsa Melayu x der rugi dan Islam pn x rugi klu ko ni x wujud pn..hihihi

mei mei said...

Hanya melayu yg dengki sesama melayu... Kesian., untungnya bangsa len, sbb tu ble pegang ekonomi negara, hahaha

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.