.

.

Pages

AL-FATIHAH UNTUK NIK AZIZ...( II )

Sunday, February 12, 2012

Assalamualaikum...

Artikel ini adalah lanjutan dari artikel MKT yang telah dipadam oleh pihak yang tidak bertanggungjawab. Mengapa perlu kita sedekah Al-Fatihah kepada Nik Aziz? Kerana masanya untuk hidup di dunia sudah tidak lama dah. 

Bukan niat MKT hendak mendahului kuasa Tuhan tetapi MKT lihat dari sudut logik akal dan keadaan fizikal dan mental Nik Aziz. Bayangkan, umur beliau sudah menjangkau 81-82 tahun. Jika ikut adat manusia, umur sebegini digunakan sebaik-baiknya untuk menambah amal ibadat, melayan karenah anak cucu dan lain-lain kerja yang dirasakan sesuai di waktu umur sedemikian. Tetapi belainan pula dengan Nik Aziz, dimana nafsunya telah melebihi akal. Nafsu untuk memegang tampuk pemerintahan sebagai Menteri Besar melebihi jangkauan umurnya.

Hasratnya untuk bertanding sebagai calon di Dewan Undangan Negeri Pengkalan Chepa dilihat menepati firasat MKT. Dan yang pastinya akan berlaku satu lagi Pilihanraya Kecil jika beliau memenangi kerusi tersebut. Bukankah ini namanya menyusahkan rakyat, SPR dan Kerajaan Negeri dan Pusat? Sebaik-baiknya beliau berundur untuk memberi laluan kepada calon-calon muda PAS bukannya menutup peluang tersebut. 

Presiden PAS pun sudah nyatakan hasrat untuk kurangkan kehendak nafsunya memegang dua kawasan. Tetapi berlainan pula dengan Nik Aziz...bila nak cukup nafsunya ni?


Alasan rakyat negeri Kelantan dan penyokong-penyokong PAS Kelantan yang mendesak supaya Nik Aziz bertanding adalah tidak relevan. Kerana semasa Tun Mahathir dahulu meletak jawatan sebagai Perdana Menteri, bukan sahaja rakyata Kelantan tetapi seluruh negara pun tidak membenarkannya. Tetapi Tun tetap dengan keputusan untuk berhenti kerana untuk memberi peluang kepada generasi muda. 


Nampak gayanya UMNO ini tidaklah seghairah PAS untuk mencari dunia seperti PAS...hehehehehe....

P/S dari MKT : Badan pun sudah berbau tanah, rumah sudah menghalau pergi dan tanah mula memanggil. Ingat-ingatlah sama Akhirat. Cukup-cukuplah dengan kekuasaan dunia.

1 ulasan:

Tok Batin said...

bERTAUBAT LAH WAHAI POKNIK.....Mungkin niat mu tu baik bagi memperjuangkan islam tetapi Allah itu maha mengetahui maka die tidak merestui perjuangan mu ...kembali lah kepangkal jalan,jgn lah kau heret segala rakyat untuk menemani mu ke PANTAT NERAKA ....

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.