.

.

Pages

BEZA ULAMAK YANG BENAR DAN ULAMAK PAS

Saturday, January 14, 2012

"Anda semua jangan menipu diri sendiri. Jangan sesekali tertarik dengan gelagat orang-orang fasik yag menganggap diri mereka adalah ulama'. Mereka memakaikan serigala dengan kulit kambing, membantu orang-orang jahat berbuat jahat dan terus kekal dengan kefasikkan mereka..." 
....ungkapan Ibnu Hazm

Siapakah Ibnu Hazm ini? Ibnu Hazm adalah salah seorang pengugat zaman kecelaruan Kerajaan Islam dibawah pemerintahan Khalifah Islam ketika itu. Beliau adalah seorang abid yang terkenal pada zamannya dengan ketegasan walaupun hidup berkelana.

Apa kena mengena beliau dengan sistem politik negara ini? Ada...tetapi hanya perbezaan yang menjadi persamaannya. PAS selama ini asyik dengan menggunakan Islam sebagai modal politik murahan. Sedangkan ulamak-ulamak dahulu menggunakan Islam sebagai satu pemangkin untuk revolusi Islam yang baharu. PAS selalunya menggunakan Sheikh Yusof Qardhawi sebagai idola (kononnya) tetapi hakikatnya mereka hanya memperalatkan ulamak terbesar dunia itu untuk kesinambungan politik sempit mereka.

P/S dari MKT : Fatwa ulamak mana yang mereka pakai untuk mengkafirkan sesama saudara Islam? Al-Sheikh Yusof Qardhawi atau ulamak PAS yang jelas terpesong itu?

5 ulasan:

Anonymous said...

Macam la Ulamak yang bertenggek didalam UMNO tu perfect sangat, sampai wang zakat pun habis diselewengkan dan segala maksiat yang dilakukan oleh pemimpin2 atasan didiamkan begitu sahaja.

Anonymous said...

aku dh boring dgn blogger2 umporno ni...

Unknown said...

hehehe...ulamak2 UMNo x pula pernah kuar fatwa nak kafirkan sesama saudara Muslim. Err....ulamak2 PAS bukankah begitu perangainya? X gitu?...

Unknown said...

hehehe...ingat kami ni x boring ker dgn blogger2 Pelingkup Rakyat (PR) ni?...hari2 kejenya wat fitnah semata2...hehehe

tiongman said...

sibuk hal duit zakat...balak kt kelantan tu knpa tak crita..patung2..tokong kt kelantan tu ngapa tak crita...salah tetap salah tak kira siapa...crita yg benar..ni seolah-olah hanya PAS je parti ke arah ISLAM..betul ke???..karpal sigh tegur sikit hilang telur...sapa yg defend Hassan Ali sekarang???...kata ikut ISLE...

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.