.

.

Pages

UMNO TOLAK HUKUM? BAGAIMANA PULA DENGAN PR? IKUT HUKUM SANGAT KER...

Sunday, December 25, 2011

HUKUM ISLAM YANG TELAH DISUSAHKAN


MKT bukannya nak amik tahu sangat hal keluarga orang. Tetapi bila juak-juak pembangkang asyik pukul canang sangat tentang masalah keluarga orang lain, maka MKT terpaksa bersuara juga.


Mengapa perlu dikisahkan hal keluarga orang? Adakah keluarga sendiri sudah cukup sempurna? Bagi pendapat MKT, hal isteri Najib hendak bertudung atau tidak, hal anak perempuan Muhyiddin nak tutup aurat atau tidak, bukannya urusan kita sebagai rakyat. Jika hendak menegur pemerintah ada tata susilanya.


Bagaimana pula dengan para pemimpin PR? Bertudungkah anak dan isterinya? Apa kata nasihatkan dahulu pemimpin Pakatan Rakyat baru lihat kepada pemimpin yang lain. Jangan pula kuman diseberang laut nampak, tapi gajah depan mata tak nampak.

Manusia sekarang keliru antara aurat dan kulit. Ramai yang menyangka kulit itulah aurat. Maka mereka berbaju ketat dan bertudung, kononnya menutup aurat sedangkan mereka hanya membalut kulit. Bertudung juga bukanlah seperti tudung yang dinyatakan dalam Al-Qur'an, iaitu "menutupi dada kamu". Kebanyakan wanita hari ini mengenakan tudung sebagai trend semata-mata. Wujudlah pelbagai jenis tudung dengan nama tertentu. Tudung dikomersilkan secara berlebihan sehingga menenggelamkan fungsi dan tujuan asalnya untuk menutup aurat, bukan menutup kulit.


Sememangnya semua sudah maklum dan tahu hukumnya bertudung ini tetapi tidak pula dinyatakan oleh mana-mana hadis ataupun kupasan ulama' ianya akan membatalkan keIslaman seseorang

BUKA MINDA MASING-MASING



2 ulasan:

Anonymous said...

Pinta puak-puak bengong ni tanya Nik Aziz mana lebih jijik dan besar dosanya antara Tak Tutup Aurat dengan Memfitnah dan Mengkafirkan sesama Islam.Fikir-fikirkan ........

Konda Kondi said...

dah link..setel...salam perjuangan!

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Melayu Kedah Terakhir All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.